پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۷۲۸۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تعدد موسسات آموزش عالی، نه تنها موجب ارتقای سطح علمی کشور نمی گردد بلکه در افت کیفیت نظام علمی و آموزشی ما تاثیربسیاری داشته است.

شعارسال: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تعدد موسسات آموزش عالی، نه تنها موجب ارتقای سطح علمی کشور نمی گردد بلکه در افت کیفیت نظام علمی و آموزشی ما تاثیربسیاری داشته است.

محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سال های اخیر، افزایش تعداد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در کشور به یک چالش مهم تبدیل شده است، که قطعا باید با تصمیمات و سیاست های مدون اصلاح گردد.

وی ادامه داد: تعدد این موسسات، نه تنها موجب ارتقای سطح علمی کشور نمی شود بلکه در افت کیفیت نظام علمی و آموزشی ما تاثیر زیادی دارد. در واقع مسئولین مربوطه باید با وضع سیاست های مدون و همچنین تعدیل، تجمیع و ادغام این موسسات، بستری مناسب برای بالا رفتن کارآمدی و کیفیت در نظام آموزش عالی فراهم آورند.

زاهدی افزود: همچنین جهت و حرکت نظام آموزشی کشور ما باید به سمتی برود تا بر حوزه های تخصصی میان دو یا چند رشته و همچنین رشته های کارآفرین و مهارت محور تمرکز بیشتری داشته باشد که همین موضوع در نهایت موجب ایجاد اشتغال برای دانشجویان و فارغ التحصیلان در شهرها و استان های مختلف در سراسر کشور نیز می گردد.

وی تصریح کرد: در واقع نظام آموزش عالی کشور ما نیاز به اصلاحات بسیاری دارد که در این راستا حذف برخی از رشته های کم کاربرد فعلی و همچنین ایجاد رشته های جدید که مجموع چند رشته مختلف تخصصی هستند، می تواند بسیار کارساز باشد.

زاهدی در پایان افزود: همچنین سازمان های مربوطه مانند سازمان برنامه و معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری باید با ایجاد تغییراتی در آیین نامه استخدام افراد زمینه مناسب تری برای اشتغال جوانان این مرز و بوم فراهم آورد و در راستای تحقق اهداف کلان علمی و آموزشی کشور گام های مثبت و موثر تری بردارند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسکانیوز، تاریخ انتشار:9 آذر1397 ، کدخبر:978182 www.iscanews.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
س.ح75
ولی خوب پول خوبی به جیب برخی ها سرازیر کزد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین