وی با اشاره به اتفاقاتی که در صنعت خودروی کشور به علت نوسانات ارزی میافتد، توضیح داد: نوسانات ارزی سبب میشود که حجم تولید خودرو پایین میآید، چراکه هیچ شرکتی حاضر نیست، با زیان خودرو تولید کند.
عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علموصنعت ایران ادامه داد: بهزودی اگر این وضعیت ادامه پیدا کند و دولت راهی برای حل مشکلات به وجود آمده پیدا نکند کل تولید کشور در حوزه صنعت خودروسازی میخوابد.
وی بابیان اینکه کم شدن تیراژ تولید خودرو در کشور ازنظر کیفی یکسری تبعات دارد، افزود: وقتی هزینهها بالا رود، روند تولید انبوه و تولید پیوسته با توقف روبهرو شود این امر باعث کاهش کیفیت خودروها خواهد شد.
کارشناس حوزه صنعت با توضیح اینکه همه انتظار دارند که با افزایش دلار بهرهوری و کیفیت در صنعت بالا رود، گفت: به علت آنکه شرکتهای صنعتی ما زیانده شده بهخصوص خودروسازیها و قطعهسازان نه بهرهوری و نه کیفیت در صنایع ما بالا نمیرود.
وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی قطعهسازان بزرگ زودتر از قطعه سازان معمولی کنار میکشند، تصریح کرد: در این شرایط احتمال دارد که حتی قطعهسازان بیکیفیت در صنعت ظاهر شوند، آنهایی که میخواهند از آب گلآلود ماهی بگیرند؛ پس اینکه در شرایط فعلی کشور انتظار داشته باشیم کیفیت بالا رود اصلاً درست نیست.
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 13 آذر 1397 ، کدخبر: 331225 ، www.ana.ir
مشکل اینه که این شرکت های با میدران بی کفایتشون خیلی راحت به خارجی ها اعتماد میکنن و هر دفعه هم ضرر میدن توی این قضیه باز هم ادم نمیشن