پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۵۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
معاون سیاسی وزیر امور خارجه می گوید با اروپا برای ثبت «ساز و کار مالی اروپا» در حال مشورت هستیم و امیدواریم این ساز و کار در آینده نزدیک ثبت شود.
شعارسال: «سیدعباس عراقچی» سحرگاه سه شنبه پس از پایان سفر خود به اسلام آباد و دیدار با مسئولان وزارت خارجه پاکستان، در خصوص ساز و کار مالی جدید اتحادیه اروپا در برجام و پس از خروج آمریکا از این توافقنامه، از این ساز و کار به عنوان شیوه مالی اروپا یاد کرد که بتوانند بدون مواجهه با تحریم های آمریکا، دریافت و پرداخت های مالی ایران در خارج از کشور انجام شود.

وی اضافه کرد:بر اساس این ساز و کار، اروپا در حال طراحی شیوه ای است که در آن ایران بتواند، کالاهایی که می خواهد خریداری کند و پرداخت های آن نیز انجام شده و ایران نیز بتواند صادرات خود را انجام داده و پرداخت های مالی آن نیز صورت بگیرد.

عراقچی با بیان اینکه شرطی برای این ساز و کار وجود ندارد، گفت: نکته مهم این است که برای عملیاتی شدن آن، باید الزاماتی بیرون از این ساز و کار وجود داشته باشد و بانک های ایرانی باید بتوانند با این سیستم کار کنند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد:اگر بانک های ایرانی که اکنون تحت تحریم های آمریکا هستند، تحت تحریم های FATF نیز قرار گیرند، طبیعی است نمی توانند با این ساز و کار همکاری کنند، نه اینکه شرطی وجود داشته باشد، بلکه یکی از الزامات همکاری با ساز و کار اروپا و هر ساز و کار دیگری است.

این دیپلمات ارشد ایران گفت:اگر تحریم های FATF بازگردد و بانک های ایرانی قفل شوند، ممکن است بانک های ما نه تنها با اروپا، بلکه با روسیه و چین نیز نتوانند همکاری کنند و این به عنوان اقتضای همکاری بین المللی برای بانک های ما وجود دارد.

عراقچی تصریح کرد:امیدواریم که مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در نهایت به جمع بندی که صلاح کشور در آن باشد، رسیده و راه همکاری های بین المللی برای بانک های ایران مفتوح باشد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد:ایران در مشورت نزدیک با اروپایی ها می باشد، فعلا ترجیح آنها این است که جزییات بیشتری از این ساز و کار و روند تا وقتی که به سرانجام برسد، گفته نشود.

عراقچی ادامه داد:امیدواریم که این ساز و کار، در آینده نزدیک ثبت و اعلام شود و جزییات آن پس از اعلام و موجودیت آن، به اطلاع هموطنان برسد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی ساعت24 ، تاریخ انتشار: 13 آذر 1397 ، کدخبر: 407672 ، www.saat24.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
م.م77
الان 5 ماه گذشته از اون زمانی که ترامپ زد زیر برجام و اروپا فقط مارو معطل خودش کرده توی این مدت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین