پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۸۶۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۷
استاندار مرکزی گفت: پالایشگاه شازند از واحدهای صنعتی موفق استان است که روزی باید بر اساس قانون خصوصی سازی واگذار شود اما قیمتی که برای آن گذاشته می شود باید بر اساس تاسیسات و سرمایه گذاری صورت گرفته باشد و به افراد دارای اهلیت سپرده شود.

شعارسال: سید علی آقازاده در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با بیان اینکه رسانه ها باید بر اساس مستندات و واقعیات اخبار را منتشر کنند، اظهار داشت: ذکر برخی آمارها و مطالب غیرواقع تنها مردم را ناامید و بی اعتماد و به ناحق دستگاه های خدمات رسان را بدنام می کند.

وی با اشاره به مطالبی که در خصوص تخلفات نجومی در شهرداری اراک در رسانه ها منتشر شده بود، گفت: این آمارها صحیح نبود و فقط 2 یا سه نفر از کارکنان این شهرداری تخلفاتی داشته اند که جمع تخلف مالی آنها طبق مستندات به 10 میلیارد ریال هم نمی رسد.

آقازاده با بیان اینکه شرایط اقتصادی و سیاسی استان نیز نسبت به سال گذشته بهبود یافته است، اظهار کرد: بعد از سال‌ها خانه احزاب استان با وجود اختلاف نظر و تعدد سلایق موجود رسما فعالیت خود را آغاز کرده است، شرایط گروه‌های سیاسی نسبت به گذشته تثبیت بیشتری یافته است و با وجود احترام به احزاب شناسنامه‌دار استان اما سعی بر این است که گرایشات سیاسی دخالتی در مسئولیت‌ها و امور نداشته باشد و خوشبختانه امروز شرایط خوب است.

استاندار مرکزی با اشاره به بهبود وضعیت صنایع استان عنوان کرد: شرکت هپکو با تلاش جمعی از مسئولان استان و کشور به تولید نشسته است این درحالی است که کسی تصور نمی‌کرد این شرکت رنگ تولید به خود ببیند.

وی همچنین در خصوص حکم صادره توسط قوه‌قضاییه برای 15 کارگر این شرکت، عنوان کرد: در این خصوص هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد، در روزهای ناخوش هپکو عده‌ای از کارگران دست به اعتراض زدند که شکل ناهنجار به خود گرفت و به دلیل همین ناهنجاری دستگاه قضا براساس وظایف ذاتی خود به موضوع ورود کرد و برای تعدادی از کارگران احکام تعلیقی صادر شد، قطعا پس از رفع مشکلات شرکت برای این احکام با دستگاه قضایی صحبت خواهیم داشت و قطعا هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

آقازاده با اشاره به خصوصی سازی صنایع اظهار کرد: خصوصی سازی یک قانون است که درصورت اجرای صحیح روند توسعه را شتاب می دهد اما کارنامه این مهم در کشور نمره قبوالی نداشته و شاید علت آن بی تجربه بودن است.

استاندار مرکزی افزود: اصل 44 قانون اساسی از تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب است اما الگوهای عملیاتی در مراحل اجرای این قانون به خوبی ترسیم نشده و در استان مرکزی نمونه های ناموفق آن وجود دارد.

وی بیان کرد: پالایشگاه شازند از واحدهای صنعتی موفق استان است که روزی باید بر اساس قانون خصوصی سازی واگذار شود اما قیمتی که برای آن گذاشته می شود باید بر اساس تاسیسات و سرمایه گذاری صورت گرفته باشد و به افراد دارای اهلیت سپرده شود.

آقازاده تصریح کرد: پالایشگاه شازند روزانه 240 هزار بشکه نفت خام تصفیه می کند و 100 میلیون لیتر تولید انواع فرآورده های نفتی دارد. این پالایشگاه 20 درصد بنزین کشور را تولید می کند اما چند سال است که حق و حقوق مردم استان مرکزی در خصوص عوارض آلایندگی را پرداخت نکرده است و این مهم باید از سوی مراجع دیصلاح پیگیری شود.

استاندار مرکزی در پاسخ به سئوال احتمال نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی آینده، گفت: در رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی گذشته شرکت داشتم اما، به هیچ وجه بار دیگر تصمیم حضور در این عرصه را ندارم و تا زمانی که بر سکان مدیریت اجرایی ارشد استان مرکزی تکیه زده ام تمام تلاش را برای خدمت به مردم خواهم داشت.

آقازاده تعامل و هماهنگی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص انتصابات استان مرکزی را پررنگ دانسته و تصریح کرد: اما انتخاب نهایی بر اساس مصلحت و سیاست های دولت تدبیر و امید صورت می گیرد.

وی به کارگیری نیروهای جوان و زنان توانمند در پست های مدیریتی را در زمره برنامه های مهم استان عنوان کرد که با جدیت دنبال می شود و افزود: همه تلاش ها برای جذب سرمایه گذاری در استان مرکزی به کار گرفته شده اما این مهم نیازمند ساز و کارهای ویژه است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 14آذر1397 ، کدخبر: 784060: www.borna.news


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین