پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۵۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۰
سید علی آقازاده در نخستین نشست هیات اندیشه‌ورز استان مرکزی با محوریت چالش‌های اقتصادی استان با بیان اینکه استان مرکزی استانی صنعتی و کشور به واسطه تحریم‌ها درگیر معضلات اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و تجارت است، بیان کرد: این شرایط، معضلات و مشکلات موجود وضعیت حساسی را ایجاد کرده است که باید از ظرفیت نخبگان و صاحبان فکر و نظر استفاده کرد.

شعارسال:استاندار مرکزی بر ضرورت استفاده از نظرات نخبگان در شرایط حساس اقتصادی کشور تاکید کرد .

 سید علی آقازاده در نخستین نشست هیات اندیشه‌ورز استان مرکزی با محوریت چالش‌های اقتصادی استان با بیان اینکه استان مرکزی استانی صنعتی و کشور به واسطه تحریم‌ها درگیر معضلات اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و تجارت است، بیان کرد: این شرایط، معضلات و مشکلات موجود وضعیت حساسی را ایجاد کرده است که باید از ظرفیت نخبگان و صاحبان فکر و نظر استفاده کرد .

وی با تاکید بر اینکه بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و نخبگان که نشان‌دهنده شرایط حساس کشور است، گفت: در شرایط تحریم تشکیل این جمع و استفاده از ظرفیت فکری هیات اندیشه‌ورز کمک‌کننده به دولت است، اما اینکه آیا استان به صورت ١٠٠ درصدی برای رفع مشکلات قدرت تصمیم‌گیری دارد یا خیر؟ به مراتب دیگری بستگی دارد .

آقازاده اظهار کرد: استان می‌تواند در اتخاذ تصمیمات ملی تاثیرگذار باشد به طوری که راهکار مناسب پیشنهاد دهد و در این راستا تجربیات متعددی وجود دارد و طی‌سال های اخیر فضای ارائه نظرات کارشناسی و تخصصی به استان داده شده است و می‌توان تصمیمات دستگاه‌های ملی و دولت را تغییر داد و هیات اندیشه‌ورز و جمع نخبگان استان می‌توانند برای تصمیم‌گیری درست و موثر در استان و حتی تصمیم‌گیری در دولت اثرگذار باشد .

وی تاکید کرد: با وجود اینکه استان مرکزی استانی صنعتی است، اما مجموعه‌ای از فعالیت‌های اقتصادی را در خود جای داده است به همین دلیل موضوعات جلسه باز است چراکه خواستار تکمیل مسیر و چرخه اقتصادی استان هستیم .

استاندار مرکزی با بیان اینکه مباحث مطرح شده توسط نخبگان و صاحبنظران استان در این نشست در خصوص مشکلات صنایع در تولید ،صادرات و ... قابل قبول است ، افزود: مسلما اظهارنظر از سوی افرادی که از بیرون مباحث را رصد می‌کنند در تصمیم‌گیری و سیاستگذاری‌ها توسط مسئولان تاثیرگذاری مثبتی به همراه دارد .

استاندار مرکزی درخصوص مشکلات موجود در حوزه صادرات بیان کرد: امروز صادرات هر کالایی برای کشور صرفه اقتصادی دارد و با وجود آنکه افزایش نرخ ارز در داخل کشور مشکلزاست، اما می‌توان در روند صادرات موثر باشد .

وی افزود: تاکنون ٣٥ تا ٤٠ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام گرفته است، اما دوسوم ارز حاصل از صادرات به کشور بازنگشته است و با این تفاسیر اقدام دولت درخصوص ممنوعیت صادرات برخی اقلام بهتر از آزاد بودن صادرات است چراکه ارز بازنمی‌گردد و عملا عایدی برای کشور به همراه ندارد .

آقازاده در پاسخ به نقد یکی نخبگان مبنی بر اینکه دولت نرخ دلار را افزایش یا کاهش می‌دهد، تصریح کرد: قطعا دولت خواستار افزایش نرخ ارز نیست و حتی خواهان کاهش نرخ است، اما پس از ٥ سال تحمل فشار در کاهش و کنترل تورم و قیمت دلار این شرایط به مانند یک فنر تحت فشار به یکباره پرید و حتی دولت را شوکه کرد که با وجود همه دشواری‌ها سعی در کاهش ن رخ ارز دارد چراکه کاهش قیمت بیش از ملت برای دولت بهتر است .

استاندار مرکزی در خصوص آلودگی هوا و خروج درآمد صنایع بزرگ از استان مرکزی که از سوی تعدادی از فعالان اقتصادی و اساتید دانشگاهی حاضر در نشست مطرح شد، بیان کرد: تا امروز که ٢٧٠ روز از سال ٩٧ می‌گذرد تعداد روزهای ناسالم اراک به ٤١ روز رسیده است در حالی که در مدت مشابه سال قبل ٥١ روز ناسالم به ثبت رسید و این کاهش ١٠ روزه حاصل انجام اقدامات موثر در این راستاست و خوشبختانه طی ٢ سال اخیر نیز روند کاهش آلودگی هوای اراک حاصل شده است .


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار:1دی 1397 ، کدخبر: www.borna.news،790550

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
0
0
اینهمه نیروی کارامد در کشور داریم که می تونیم جایگزین ژن های خوب کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین