پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۷۴۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: از سال ۹۲ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد، اما تاکنون یک‌قدم هم در این راستا برداشته نشده زیرا باورش در مسئولان وجود ندارد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوم هاشمی رفسنجانی در ادامه با انتقاد از دانشجویانی که نسبت به ضعف‌های مدیریتی واکنش علمی و مطالبه گرانه ندارند، افزود: در برهه‌ای با دادن مجوز، ۸۰۰ هزار چاه حفر کرده و دشت‌های کشور را نابود کردند که خیانتی بزرگ بود، اما چرا دانشجوی کشاورزی ما به این قضیه اعتراض نکرد، خود جای سؤال دارد.

شعار سال: سید مصطفی آقا میرسلیم دیشب در آئین بزرگداشت روز دانشجو در تالار حکمت دانشگاه شیراز با اشاره به ضعف تفکری و وجود نگاه کمی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: جریان دانشجویی را نباید با جریان اطلاع رسانی اشتباه گرفت و اگر دانشجو نسبت به مسائل مهم مملکت درد داشته باشد، یعنی دانشجوی واقعی است.

وی با بیان اینکه جریاناتی وجود دارد که نمی‌خواهند در دانشگاه‌ها فضای سالم تفکر و تعقل شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: مسئله مهم در دانشگاه این است که دانشجو برای حل مشکلات راهکار ارائه دهد نه اینکه مانند افراد عادی بگوید «همینی که هست و کاری نمی‌توان کرد»؛ طبیعی است هر فردی می‌تواند چنین موضعی را بگیرد.

دانشجو کجاست؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوم هاشمی رفسنجانی در ادامه با انتقاد از دانشجویانی که نسبت به ضعف‌های مدیریتی واکنش علمی و مطالبه گرانه ندارند، افزود: در برهه‌ای با دادن مجوز، ۸۰۰ هزار چاه حفر کرده و دشت‌های کشور را نابود کردند که خیانتی بزرگ بود، اما چرا دانشجوی کشاورزی ما به این قضیه اعتراض نکرد، خود جای سؤال دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح پرسش‌هایی نظیر «آیا دانشجو فقط برای این به دانشگاه آمده که نمره بگیرد؟ آیا نباید از سر تعهد نسبت به مشکلات کشور با دادن راه‌حل علمی، موضع داشت؟»، افزود: کار سیاسی در دانشگاه یعنی روی سیاست‌های حاکم بر یک فرایند نظر دادن و فکر کردن و دانشجو باید اهل تفکر باشد.

میر سلیم همچنین گفت: تا کجا باید اجازه دهیم تبلیغات و پول در کشور، نماینده درست کند و به مجلس و شورا بفرستد؟ پس دانشجوی سیاسی کجاست؟ چرا در برابر این مسائل موضع نمی‌گیرد؟

پزشکان کاسب شده‌اند!

وی ادامه داد: امروز پزشکان ما بیشترین دستمزد و حقوق را نسبت به تمام پزشکان دنیا دریافت می‌کنند، اما جزو ضعیف‌ترین کشور‌ها ازنظر وضعیت بهداشتی هستیم! پزشکان کاسب شده‌اند و معلوم نیست دانشجوی پزشکی کجاست که این موضوع را دنبال کند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دانشجو باید ذهنش را از مسائل سطحی، متوجه موضوعات مهم کند، تصریح کرد: دانشجو نباید اجازه دهد زیربنا‌های مردم‌سالاری در کشور فرونشست کند و این جزو وظایف ذاتی وی است.

یک‌قدم برای اقتصاد مقاومتی برداشته نشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عدم مطالبه گری دانشجویی را در ناکارآمدی مسئولان مؤثر دانست و اظهار داشت: مسئول غیر متعهد خیالش راحت است که از دانشگاه صدایی درنمی‌آید و به همین خاطر تلاشی برای کارآمدی خود نخواهد کرد؛ درصورتی‌که اگر صدای علمی از دانشگاه شنیده شود، بسیاری از مشکلات قابل‌حل و فصل بوده و اینجا بحث قدرت‌طلبی نیست بلکه بحث کمک کردن و فهماندن موضوع است.

میرسلیم نقدی هم بر قوه اجرایی داشت و گفت: از سال ۹۲ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد، اما از آن زمان تاکنون حتی یک‌قدم هم در این راستا برداشته نشده است، زیرا باورش در مسئولان وجود ندارد.

وی سیاست جذب دانشجو را نیز اشتباه دانست و افزود: در جذب دانشجو به‌ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی سال‌هاست که راه را اشتباه رفته‌ایم و بدون توجه به نیاز‌های مملکت، تنها یک مسابقه به نام کنکور گذاشته و پس‌ازآن یک مدرک دست دانشجو داده‌ایم، مدرکی که اعتباری ندارد و در حل مشکلات کشور گشایشی ایجاد نمی‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 13 آذر 97، کد مطلب: 728932، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین