پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۸۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور اعلام کرد : به‌ازای هر هزار زن متأهل در کشور میزان طلاق دودهم درصد کاهش پیدا کرده است.

شعار سال: تقی رستم وندی در حاشیه صدو‌دهمین جلسه شورای اجتماعی کشور افزود: میزان طلاق در کشور ظرف سه، چهار سال اخیر ثابت بوده و حتی در برخی مواقع کاهش داشته است، در واقع به ازای هر 1000 زن متأهل میزان طلاق دو دهم درصد کاهش داشته یعنی آمار طلاق از هشت و چهار دهم درصد به هشت و دو دهم درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه در حوزه نظام‌های فردی یا جمعی یا در حوزه طلاق و دعاوی خانواده نه تنها شاهد تثبیت شاخص‌ها بودیم بلکه در برخی از موارد کاهش شاخص‌ها را نیز داشتیم، گفت: کارشناسان در اظهارنظرهای خود باید دقت لازم را داشته باشند و از مراجع رسمی یعنی سازمان ثبت احوال، آمار بگیرند.رستم وندی افزود: در حوزه طلاق اشتباهی که حتی برخی از صاحبنظران و کارشناسان انجام می‌دهند این است که تعداد پرونده‌های طلاق را اعلام می‌کنند، بدیهی است که پرونده‌های طلاق در سال 96 نسبت به 95 افزایش داشته باشد اما در نظر بگیریم که همواره میزان آسیب‌های اجتماعی برای ما مهم است و فرق میزان و تعداد خام در این است که میزان را همواره نسبت به جمعیت کشور یا جمعیت هدف مورد نظر ارائه می‌کنیم.وی ادامه داد: در اعلام شاخص آماری، بهتر است شاخص‌هایی مورد توجه قرار گیرد که نشانگر مناسب تری محسوب شوند. شاخص‌های جمعیت عمومی و زنان متأهل می‌تواند شاخص‌های بهتری برای بیان آمار طلاق باشد.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: در حوزه طلاق میزان طلاق‌ها نسبت به جمعیت عمومی کشور ظرف چهار سال اخیر ثابت مانده است و حتی شاهد کاهش یک دهم درصدی آن هستیم، این آمارها 2.3 بوده و به 2.2 کاهش یافته است. رستم‌وندی درباره جلسه دیروز نیز گفت: در این جلسه وزیر کشور گزارشی از محتوای بیانات رهبر معظم انقلاب مطرح کرد و گزارش تخصصی نیز ارائه شد و یک گزارش نیز مربوط به بسته پیشنهادی کارگروه کنترل و کاهش طلاق در کشور و دیگری پیگیری اقدامات در حوزه مواد مخدر بود.
وی ادامه داد: کارگروه کنترل و کاهش طلاق یک برنامه عملیاتی با 16 محور تهیه کرده است که پیرو جلسه‌ای که در حضور رهبر معظم انقلاب داشتیم این برنامه تدوین شده و دارای شاخص‌های کمی است و هر سه ماه یک بار پیشرفت اقدامات و کارها پیگیری می‌شود.
معاون اجتماعی وزیر کشور گفت: مهم‌ترین دستاورد این برنامه و جلساتی که در یک ماه اخیر داشتیم، این بود که مقرر شد طرح تسهیل ازدواج جوانان که به شکل قانون در سال 84 مصوب شده است و به علل گوناگون و با کمبود اعتبارات روبه‌رو شده است و پیشرفتی در اجرای آن نداشته‌ایم تسهیلاتی برای این موضوع در نظر گرفته شود.
وی افزود: آقای لاریجانی بعد از جلسه‌ای که با رهبری داشت، کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی را موظف کرد کار موفق و مستندی در این زمینه انجام دهد و علل عدم اجرا و پیشرفت قانون را مشخص کند.

تأکید وزیر کشوربر تحقیقات ویژه درباره ازدواج سفید
وزیر کشور گفت: رهبر معظم انقلاب بر انجام کارهای فوق‌العاده در کاهش آسیب‌های اجتماعی و عقب افتادگی‌های موجود در این حوزه و تسریع این راهکار در همه دستگاه‌های مربوطه تأکید دارند.
عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای اجتماعی کشور که با موضوع «ارائه گزارش و بررسی آسیب‌های اجتماعی و ارائه گزارش به رهبر معظم انقلاب اسلامی» برگزار شده بود، اظهار کرد: درحال حاضر موضوع آسیب‌های اجتماعی اجزای مورد نظر خود را پیدا کرده و اهداف آن مشخص است. راه‌ها شناسایی شده و دستگاه‌های مربوطه نیز در این خصوص کارهای مهمی را به سرانجام رسانده‌اند.
وی درباره گزارش کلی به رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد موضوع طلاق نیز گفت: در این خصوص گزارشی به رهبری ارائه داده و قرار بر این شد از این به بعد دستگاه‌ها هر سه ماه یکبار گزارشی از عملکرد خود را در این زمینه ارائه دهند.
وزیر کشور همچنین در خصوص قانون تسهیل ازدواج که از سوی فراکسیون خانواده در این نشست مطرح شد نیز تصریح کرد: قانون تسهیل ازدواج ظرفیت خوبی است و این قانون تصویب شده، اما در عمل اتفاق مهمی نیفتاده است و گزارش مهمی از اجرای این قانون باید توسط دستگاه‌های ذیربط ارائه شود.
وی درباره موضوع ازدواج سفید هم گفت: در موضوع ازدواج سفید دستگاه‌های ذیربط گزارش‌هایی را کار و مواردی را نیز بررسی کرده‌اند اما روی این موضوع تحقیقات ویژه‌ای باید انجام شود. وزیر کشور درباره شبکه خیرین در بحث ازدواج نیز تصریح کرد: شبکه خیرین ازدواج و فعالیت آنها در استان‌ها باید مورد بررسی قرار گیرد و شبکه ملی خیرین در مبحث خانواده و ازدواج اگر داشته باشیم موضوع بسیار مهمی است که می‌تواند مؤثر واقع شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ 19 آذر 97، کد مطلب: 6944


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
موضوع ازدواج سفید صرفا یک پدیده به دلیل نبود امکانات مالی نیست و اتفاقا در قسمت های بالای شهر نشین بیشتر اتفاق میفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین