پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۳۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
در ایران مکان های زیادی وجود دارد که در فصل سرما تماشایی‌اند و برای سفر در زمستان مناسبند. از جنوب ایران که از سرمای زمستان به کلی در امان است و می‌شود در وسط زمستان روی شن‌های گرم ساحل خلیج فارس راه رفت تا مناطقی که یکدست سفید و دیدنی می‌شوند و برای برف بازی جان میدهند.

شعارسال: زمستان که می‌آید تا حدود زیادی از آمار سفر‌ها کم می‌شود، چون بیشتری‌ها عاشق سفر در بهار یا تابستانند که اوضاع جوی مساعد و همه جا سبز و خرم است. اما هستند عده زیادی در زمستان آب و هوا برایشان اهمیت چندانی ندارد.

در ایران مکان های زیادی وجود دارد که در فصل سرما تماشایی‌اند و برای سفر در زمستان مناسبند. از جنوب ایران که از سرمای زمستان به کلی در امان است و می‌شود در وسط زمستان روی شن‌های گرم ساحل خلیج فارس راه رفت تا مناطقی که یکدست سفید و دیدنی می‌شوند و برای برف بازی جان میدهند.

قشم

قشم هم مثل کیش در زمستان مامن امنی است برای آن‌هایی که می‌خواهند از سرمای هوا به دور باشند. بهترین وقت سفر به قشم، جزیره شگفتی‌ها از اوایل آبان تا فروردین است.

در این ماه‌ها به اندازه کافی وقت هست که به همه جا‌های دیدنی سرک کشید. تنگه چاهکو، دره ستارگان، جنگل حرا و دره تندیس‌ها از جا‌هایی است که در سفر به قشم باید حتما ببینید.

همچنین اگر در زمستان به قشم سفر کنید شانس خوردن یکی از خوش بوترین و خوشمزه‌ترین میوه‌ها را دارید. گوآوا میوه‌ای است که از آذر تا اسفند میتوان در بندرعباس که ایستگاه اصلی سفر به قشم است، پیدایش کرد. جنوبی‌ها به گوآوا زیتون می‌گویند.

غار نمکی قشم

مجموعه غارنمکی قشم شامل ۳ غار است که طولانی‌ترین آن با طول ۶۴۰۰ متر طولانی‌ترین غار نمکی جهان شناخته شده است و ۸ تا ۹ هزار سال قدمت دارد. اثرات درمانی غار‌های نمکی امروزه اثبات شده است.

دره ستاره گان، قشم

در غرب روستای برکه خلف جزیره قشم، دره ستارگان با تندیس‌ها و بریدگی‌های شگفت انگیز طبیعی که بر اثر عوامل فرسایش به مرور زمان به وجود آمده، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

مردم این منطقه بر این باورند که در گذشته‌های دور ستاره‌ای از آسمان در این نقطه فرود آمده و موجب شکل یافتن این دره شده است.

تنگه چاهکوه، قشم

چاهکوه دره‌ای است با احجام و تندیس‌های بی نظیر و پوشیده از صد‌ها حفره و کاسه و تاقچه جوی‌های سنگی و چاه‌های آب که از یورش باد و بارش باران‌های تند و تابش آفتاب داغ آمده است.

جنگل دریایی حرا، قشم

حرا، نام جنگل‌های شگفت‌انگیزی است که تفاوتی بارز با تمامی جنگل‌هایی دارد که تا کنون دیده‌اید. ریشه درختان جنگل‌های حرا در آب است و در هنگام مد، شما درختانی را مشاهده خواهید کرد که سر از آب بیرون آورده‌اند، انگار که واقعا درختانی هستند که در آب غوطه‌ور و معلق هستند.

در تنگه خوران، بین جزیره قشم و بخشی از استان هرمزگان (فاصله بین شمال جزیره قشم و بندر خمیر) جنگل حرا در گستره‌ای معادل ۲۰۰ کیلومترمربع پدید آمده که از تنوع زیستی بالایی برخوردار است. جنگل حرا به دلیل مساعد بودن شرایط اکولوژی، زیستگاهی امن برای پرندگان مهاجر همچون حواصیل بزرگ، اگرت بزرگ، اگرت ساحلی، حواصیل هندی، کفچه نوک‌تیز، سلیم خاکستری، گیلانشاه، کاکائی و …. از مناطق گرمسیری است.

به روایتی این گیاه اسطوره‌ای، از اشک چشم آدم روییده است. درختان حرا آب‌شور زی هستند که هنگام مد آب دریا تا گلوگاه در آب فرو می‌رود. با خاصیت تصفیه‌ای که در پوست درخت حرا وجود دارد، بخش شیرین آب دریا را جذب و نمک آن را دفع می‌کند. درخت حرا در حقیقت یک کارخانه آب شیرین کن طبیعی و خدادادی است.

حال گفتنی است با سفر به قشم از طبیعت و آب و هوای بهاری آن در فصل سرما لذت ببرید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:26 آذر 1397 ، کدخبر:6765473 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین