پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۶۰۹
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹
معاون وزیر نیرو گفت: نیروگاه‌های خورشیدی نصب شده در مناطق کم برخوردار و روستاها بسته به محل نصب و کیفیت بهره‌برداری، برای هر خانوار درآمد ماهانه بین 7 میلیون ریال تا 9 میلیون ریال ایجاد می‌کند.

شعارسال: معاون وزیر نیرو گفت: نیروگاه‌های خورشیدی نصب شده در مناطق کم برخوردار و روستاها بسته به محل نصب و کیفیت بهره‌برداری، برای هر خانوار درآمد ماهانه بین 7 میلیون ریال تا 9 میلیون ریال ایجاد می‌کند.

سیدمحمد صادق‌زاده امروز در گردهمایی بسیجیان صنعت آب و برق در محل نیروگاه برق طرشت تهران با اشاره به اینکه قرار است 3 هزار نیروگاه خورشیدی برای ۳ هزار خانواده در مناطق محروم ۹ استان که به‌دلیل خشکسالی درآمد آنها به خطر افتاده، احداث شود، گفت: احداث این 3 هزار نیروگاه خورشیدی، بخش قابل توجهی از زیرساخت‌های اصلی نیاز برق کشور را تامین و 3 هزار خانوار کسب درآمد خواهد کرد.

وی ادامه داد: این اتفاق از دو سال پیش در کشور آغاز شده و اکنون ۲۴۰۰ نیروگاه کوچک در روستاهایی که دچار کم‌آبی شده‌اند، احداث شده و اتفاقا در حال تولید برق هستند، بنابراین با افزوده شدن این میزان نیروگاه خورشیدی جدید به نیروگاه‌های قبلی، در مجموع دستیابی به ۵۴۰۰ مگاوات برق خورشیدی محقق خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق با بیان اینکه این نیروگاه‌ها بسته به محل نصب و کیفیت بهره‌برداری، ماهانه بین ۷ میلیون ریال تا ۹ میلیون ریال برای هر خانوار درآمد ایجاد می‌کند، خاطر نشان کرد: البته اگر ظرفیت احداث نیروگاه خورشیدی برای هر خانوار از 5 کیلووات به 10 کیلووات افزایش یابد، در این صورت درآمد هر خانوار نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری مبادله شده بین سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج کشور و وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی و تمهیدات سازمان بسیج مستضعفین ۱۰ میلیون تومان به‌عنوان کمک بلاعوض و مبلغ ۱۵ میلیون تومان به صورت تسهیلات وام در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت که از طریق فروش برق پنل‌های خورشیدی می توانند مبلغ وام را مستهلک کنند.

به گفته صادق زاده با تمهیدات مالی که سازمان بسیج مستضعفین انجام داده ۳ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در کمتر از یک سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار امیدواری کرد که این ۳ هزار مگاوات انرژی خورشیدی افزایش یافته و تا سال آینده به بیش از 10 هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی دست پیدا کنیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:27 آذر 1397 ، کدخبر: 13970927000940،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین