پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۳۶۰
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
مدیر شرکت نوژان ذهن آریایی تولیدکننده محصولات تزئینی کامپوزیتی، نیاز به سرمایه‌گذاری کافی در تولید و توزیع را از مهم‌ترین دغدغه‌های این شرکت عنوان می‌کند.

شعار سال: علی اعتمادیمتولد ۱۳۶۳ شهر رشت و دارای کارشناسی ریاضیات کاربردی، لیسانس حقوق و ارشد هوش مصنوعی، طرحی با نام «خط تولید محصولات دکوراتیو حوزه مبلمان با استفاده از مواد اولیه فرآوری شده جایگزین چوب» را در دو قرارداد پیش رشد و رشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان به اجرا درآورده است.

مراحل اجرایی این طرح از یک‌سال و نیم گذشته آغازشده و اکنون محصولات آن در حال تولید و عرضه است.

اعتمادی بیان اینکه این طرح در قالب یک هسته فناور در زیرمجموعه مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان آغاز شد، اظهار کرد: شرکت نوژان ذهن آریایی از یک ایده اولیه آغاز و به شرکت تولیدی با پروانه بهره‌برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت تبدیل شد. این دستاورد بزرگ با تلاش، سرمایه‌گذاری و مقاومت فراوان همکاران تیم ما در برابر مشکلات، محقق شد.

اعتمادی در بیان مزایای این طرح و صرفه‌جویی‌های انجام شده عنوان کرد: پروژه در ابتدای کار نیاز به بیش از ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری مستقیم داشتکه با خوداتکایی و بهره‌مندی از بازطراحی فرآیندها، مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری ثابت پروژه تا ۱۵۰ میلیون تومان کاهش داده شد و این،گام بلندی برای ساخت و راه‌اندازی خط تولید و در نهایت تولید محصول و عرضه آن به بازار شد.

وی نقش دانشگاه‌ها و کمک آنها در رسیدن به اهداف پژوهشی را بسیار مهم دانست و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در ابتدای راه و پس از سرمایه‌گذاری‌های اولیه، طبق قرارداددر دو مرحله ما را حمایت کرد.در مرحله اول تخصیص مکان و در مرحله دوم با پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی برای آغازکار که در حقیقت اجرای کمک‌های دوره پیش رشد مرکز رشد دانشگاه بود.

این محقق دانشگاهی با قدردانی از مسئولاندانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اظهار کرد که از ابتدای اجرای این طرح، دانشگاه نقش مهمی در رسیدن به اهداف پروژه داشت.

اعتمادی با عنوان اینکه در اجرای پروژه تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۹۲۰ نفر/ساعت توسط افرادی که در سطوح مختلف درگیر اجرا بودند، کار انجام شده است، ادامه داد: این پروژه دارای ابعادی حداقل سه برابر آن‌چیزی است که امروز به آن رسیده‌‌ایم و این فقط فاز نخست کار استکه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان به اجرا درآمده است.

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است که برای اجرایی‌شدن یک ایده، امکانات اولیه‌ای لازم است که همه با تلاش بیش از حد و تأمین امکانات توسط افراد تیم، ساخته و آماده بهره‌برداری شده است که از آن جمله طراحی و ساخت دستگاه میکسر صنعتی، ساخت قالب‌های اولیه، دستگاه پرس، ساخت برد کنترل‌ها، ساخت سامانه هیدرولیک، طراحی و ساخت گرمخانه و کمپرسور و حتی لوله‌کشی آب و برق توسط تیم مجری پروژه به ثمر رسیده است.

مدیر شرکت نوژان ذهن آریایی با بیان اینکه در ابتدای کار ما تصمیم گرفتیم یک واحد مسکونی در روستای کته‌شال برای استقرار تیم اجرایی در نزدیکی محل اجرای پروژه اجاره کنیم، افزود: در ورود به فاز صنعتی، مستندسازی نتایج آزمایشگاهی و تولید محصول نمونه و تبدیل این نتایج و تجربیات به رویکرد صنعتی تولید محصول در دانشگاه لاهیجان نیاز به برنامه‌ریزی و کار زیادی داشت که پس از انجام تمام این امور، مکانی از دانشگاه واقع در روستای کته‌شال در اختیار شرکت قرار گرفت.

اعتمادی اظهار کرد:با طراحی نشان تجاری و راه‌اندازی وب سایت شرکت به آدرس akeh.ir مقدمات بازاریابی انجام شد و محصولات در نمایشگاه‌های مبلمان تبریز و دکوراسیون داخلی رشت شرکت داده شدکه دارای بازخورد مناسبی بود.

وی جذب سرمایه برای گسترش را یکی از مشکلات فعلی مجموعه نام برد و ادامه داد: نیاز به سرمایه‌گذاری کافی در تولید و توزیع از اهم دغدغه‌های شرکت بودهو طبیعی است که پاسخگویی به تقاضاهای داخلی و خارجی نیاز به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری خاص خود را دارد و فقط همت گردانندگان شرکت پاسخگوی این نیازها نیست.امید است مسئولان به‌موقع دستورلازم برایسرمایه‌گذاری مناسب را صادر کردهتا شرکت به بازدهی شایسته خود دست یابد.

شرکت نوژان ذهن آریایی، تولیدکننده محصولات تزئینی کامپوزیتی از شرکت‌های وابسته به مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان است.




سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 1 دی 97، کد مطلب: 345058:www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین