پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۴۲۲
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور درباره زمان تخصیص سبد کالا بیان کرد: تا قبل از عید احتمالا به همه سبد کالا خواهیم داد و تلاش می‌کنیم، به کمیته امداد و بهزیستی یک بار بیشتر سبد کالا ارائه دهیم

شعارسال: «محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهور، درباره افزایش قیمت کالاهای اساسی گفت: متاسفانه افزایش قیمت در این بخش بوده اما در مقایسه با سایر بخش ها کمتر است؛ هرچند راضی نیستیم و باید نظارت ها را کمتر کنیم. سازوکاری که در کشور هست باید حفظ شود و بخش خصوصی هم از سیاست دولت تبعیت کند. این افزایش ها در دوران التهاب بود و الان این التهاب ها فروکش کرده و برخی از قیمت ها متوقف شده و کاهشی شده است غیر از لبنیات، گوشت گوسفندی و مرغ. آقای رئیس جمهور به وزرای ذیربط در این باره امروز تذکر دادند.

واعظی اضافه کرد: روشی که باید در پیش بگیریم این است که کالاهای اساسی که با ارز 4200 تومانی وارد می شوند به صورت عمده در اختیار فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های سراسر کشور با قیمت مشخصی قرار دهیم تا با یک قیمت مصوب به مردم بفروشند و معلوم شود که چه کسی گرانفروشی می کند.

وی درباره زمان تخصیص سبد کالا بیان کرد: تا قبل از عید احتمالا به همه سبد کالا خواهیم داد و تلاش می‌کنیم، به کمیته امداد و بهزیستی یک بار بیشتر سبد کالا ارائه دهیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره کمیته ضد تحریم اظهار کرد: درباره تشکیل این کمیته در وزارت اقتصاد اطلاعی ندارم. در ریاست جمهوری کمیته ملی رصد تحریم تشکیل دادیم و نمایندگان دستگاه‌های مختلف حضور می یابند و مرتب پیشنهاد می دهند تا از تحریم عبور کنیم.

واعظی درباره مسئله آب و اعتراض نمایندگان بیان کرد: من فکر می کنم باید تلاش کنیم تا شأن مجلس بالا بماند. اعضای دولت و نمایندگان مجلس کاری نکنند که در افکار عمومی شأن مجلس پایین بیاید. تقدیم بودجه در هر کشوری اقدام مهمی است. همه مردم و نمایندگان باید مطالب، پیشنهادات و مصوبات را استماع کنند. در دولت و مجلس هر مشکلی سازوکار خودش را دارد. روش دیروز، درست نبود؛ امیدوارم هیات رئیسه و رئیس مجلس تذکرات لازم را بدهند. آب ذغذغه دولت و نظام است و مردم در برخی نقاط با آب شرب هم مشکل دارند که باید رفع شود. ما دیدیم که آب های زیرزمینی کامل نیست و بارندگی کم است، پیشنهاد استفاده از آب از دریای خلیج فارس یا دریای خزر به عنوان آب شیرین کن را مثل سایر کشورها ارائه کردیم.

وی درباره قیمت نفت در بودجه گفت: در هنگام بستن لایحه بودجه تقریباً نفت 58 یا 59 دلار بود. طبیعی است که اگر وزارت نفت ببیند سال آینده معدل قیمت نفت پایین 50 دلار است حتما در مجلس آورده خواهد شد.

واعظی درباره سفر رئیس جمهور به ترکیه گفت: این اولین سفر آقای رئیس جمهور از 13 آبان بود که تحریم ها انجام شد. در این سفر مواضع آقای اردوغان بسیار قاطع بود و درباره روابط تجاری، بانکی، اقتصادی و گمرکی بحث کردیم و توافقات بسیار خوبی انجام شد. امیدوار هستیم فضای جدید برای تجار ایجاد شود.

واعظی در پاسخ به سوالی درخصوص گلایه ها در مورد توزیع سبد کالا و واریز پول به حساب سرپرستان خانوارها، گفت: اولین بار است که من می شنوم اما حتما با وزیر مربوطه صحبت خواهم کرد، ممکن است به صورت استثنا هم مواردی باشد اما قرار بوده در یک بازه زمانی کوتاه همه واریز ها انجام شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:5 دی 1397 ، کدخبر: 792635،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین