پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۵۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
تحقیقات جدید نشان می دهد که ورقه یخ دیگری ممکن است به زودی فرو پاشیده و منجر به سیل دیگری در جهان شود. ذوب شدن یخ قطب جنوب منجر به افزایش 30 فوتی (9.15 متر) سطح دریا می شود.

شعار سال: ده ها هزار سال پیش، ورقه های یخ قطب جنوب ذوب شده و بیش از 30 فوت (9.15 متر) به سطح دریا در سراسر جهان افزود.

تحقیقات جدید نشان می دهد که ورقه یخ دیگری ممکن است به زودی فرو پاشیده و منجر به سیل دیگری در جهان شود.

اندرس کارلسون، زمین شناس دانشگاه ایالتی اورگِن و تیم وی دریافتند که ورقه یخ باستانی قطب جنوب 125000 سال پیش ذوب شد و تحت شرایط آب و هوایی راه های باریک عظیمی را زیر سیل برد و منجر به ناپدید شدن زمین های خشک گردید، مشابه آنچه که امروزه تجربه می کنیمتنها تفاوت ورقه یخ باستانی این است که به دلیل تغییرات اقلیمی طبیعی ذوب شد، اما سیل جهانی آتی در صورت وقوع، به خاطر گرمایش جهانیِ ساخت بشر است.

این یافته ها در اوایل ماه دسامبر سال جاری (2018) طی جلسه ای در اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا در واشنگتن‌دی‌سی اعلام شد.

جرمی شاکون، دیرینه‌اقلیم‌شناس دانشگاه اورگن، گفت که اگر مطالعات آینده این یافته ها را تأیید کند، ممکن است ورقه یخ غربی قطب جنوب به طور کامل فرو نریزد.

ذوب شدن یخ قطب جنوب منجر به افزایش 30 فوتی (9.15 متر) سطح دریا می شود

وی افزود که کاهش ثابت وسیعِ ورقه یخ که طی 20 سال گذشته مشاهده شده آغاز روند ذوب شدن است. به گفته محققان، اثرات ذوب یخ های قطب جنوب قدیم می تواند بلافاصله پس از شروع شدن احساس شود. سطح دریا در سراسر جهان ممکن است به سرعت 8 فوت در هر قرن افزایش یافته که در اصطلاحات آب و هواشناسی به سرعت یک چشم بر هم زدن است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تیتر یک، تاریخ انتشار 4 دی 97، کد مطلب: 155800، www.titre1.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین