پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۷۶۴
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گفت:با اقداماتی که از سال آینده انجام خواهیم داد در کاهش تلفات جانی در رتبه های بالایی قرار خواهیم گرفت.

شعار سال: علی رحمتی اظهار داشت: ۱۰۵ نقطه حادثه خیز در استان را اصلاح و به ۲۵ نقطه حادثه خیز رساندیم و نقاطی که بیش از یک مورد تصادف رخ داده و یا مشکلاتی دارند با کمک پلیس راه شناسایی و برای اصلاح نقطه مورد نظر برنامه ریزی می کنیم.

وی افزود:در مورد جاده روستایی ارجستان خط کشی ها و روکش آسفالت در صورت نیاز و تامین و تزریق اعتبارات استانی می توانیم عملیاتی انجام دهیممدیر کل راهداری و حمل و نقل استان اردبیل با اشاره به اینکه هنوز آسفالت برخی راه های روستایی بر عهده این سازمان قرار نگرفته است افزود:شاید نسبت به گذشته وضعیت روکش آسفالت بهتر شده است اما واقعیت این است که از وضعیت روکش آسفالت راه های روستایی و اصلی راضی نیستیم و برخی جاده های روستایی عریان شده اند.

ترمیم جاده های روستایی و اصلی استان اردبیل

رحمتی بابیان اینکه راههای شریانی برعهده اداره راه و شهرسازی و راههای غیر شریانی برعهده فرمانداران است تصریح کرد:برای روکش آسفالت برخی جاده های روستایی که برعهده ما است باید اعتبار استانی تامین شودعضو شورای ترافیک استان با بیان اینکه روکش آسفالت مسیر های مغان،گرمی و سرچم اصلی با اعتبارات ملی انجام می دهیم، یاد آور شد: روکش آسفالت ۳۰ کیلومتر از راههای اصلی و ۵۶ کیلومتر از راههای روستایی را در عرض هفت ماه انجام داده ایم.

وی با اشاره به اینکه با افزایش سه برابری قیر سال آینده فصل پر کاری را پیش روی خواهیم داشت گفت: جاده مغان را با مسولین امور عمرانی استانداری و راهنمایی رانندگی بررسی علایم و امورات تخت اختیار سازمان را انجام داده ایم.

راهدار خانه آلوراس احداث می شود

رحمتی عنوان کرد:به جهت ایمنی در جاده های استان امسال حدود دو هزار کیلومتر تجدید خط کشی انجام شده است.

رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل اظهار داشت:در راستای پویایی زمستان بیدار راهدار خانه آلوارس با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان که 300 میلیون اعتبارات استانی از سوی استانداری و ۳۰۰ میلیون دیگر از طرف سازمان تامین شده در حال احداث استوی افزود: روکش های آسفالت جاده آلوارس انجام شده است و تنها یک کیلومتر از جاده باقیمانده که در فصل کاری انجام خواهیم داد.

156 کیلومتر از جاده های استان مجهز به سیتم روشنایی است

این مسئول بیان داشت:۱۲ تونل سرچم مجهز به سیستم روشنایی است ؛در پنج نقطه از استان راه اندازی سیستم های روشنایی را شروع کردیم و از هواشناسی تا آرالو در حال پیشروی هستیم و از فرماندار اردبیل نیز به لحاظ اختصاص اعتبار استانی به بخش روشنایی این مسیر تشکر می کنیم .

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان با بیان اینکه استان اردبیل از لحاظ برخورداری از سیستم روشنایی جاده ای جزء استان های پیشرو وبرتر کشور محسوب می شود گفت: اردبیل ۱۵۵۰ کیلومتر جاده اصلی دارد که ۱۵۶ کیلومتر آن با نصب شش هزار چراغ مجهز به سیستم روشنایی استوی اتصریح کرد: به این میزان نیز اکتفا نمی کنیم و اگر فرمانداران در اعتبارات استانی یاریگر ما باشند می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم؛ برای روشنایی اردبیل مغان نیازمند اعتبار هستیم .

با کمبود ماشین الات برف روبی مواجه ایم

وی با اشاره به اینکه وضعیت راهدار خانه های استان اردبیل بهتر شده است یاد آور شد:۹ راهدارخانه ثابت در استان اردبیل وجود دارد و سه راهدارخانه سیار نیز در ایام زمستان و کولاک فعال هستند. علی رحمتی با بیان اینکه راهداری استان اردبیل در زمستان امسال با بیش از ۲۰۰دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک در خدمت مردم استان خواهد بود افزود: 50 دستگاه دیگر به صورت قراردادی در محورهای استان مستقر خواهند شد.

این مسئول با اشاره به کمبود ماشین آلات برف روبی اذعان داشت:اگر برای هر برای شهرستان دو دستگاه تامین شود اکثر مشکلات ما حل حل خواهد شد.

زمستان جاده بسته نمی ماند

وی اظهار داشت:با تلاش راهداران قول می دهیم تحت هر شرایطی راههای اصلی و فرعی ما بسته نماند ؛با توجه به طرح زمستان بیدار که از سوی مقام عالی استان مطرح شده است نمی گذاریم گردشگری دچار مشکل شوداین مسئول با بیان اینکه نمک سم آسفالت است اما متاسفانه در کشور استفاده از آن رایج شده است اضافه کرد:15هزار تن نمک برای انجام عملیات برفروبی در زمستان خریداری و در راهدارخانه ها انبار شده است.

رتبه اول اردبیل در کاهش تلفات جانی موتور سواران

علی رحمتی با اشاره به رتبه اول اردبیل در کاهش تلفات جانی موتور سواران فزود:یکی از طرح های مهم حوزه حمل ونقل استان اجرای طرح ایمنی راکبان موتور سواران است که این طرح از سال 91 در قالب همایش های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی در مناطق هدف استان اجرا می شود و تا به امروز نیز بیش از نه هزار 250کلاه ایمنی و شبرنگ رایگان به موتور سواران اهدا شده است.

وی اظهار داشت: فرهنگ سازی بسیار مهم است و در این راستا آموزش های لازم در 30مدارس حاشیه راههای و برای رانندگان ادوات کشاورزی انجام می داده ایم؛تیزر های تلویزیونی نیز برای فرهنگ سازی اصول رانندگی در شرایط و در ساعت مختلف پخش کرده ایم.

برخورد با رانندگان متخلف /تشویق رانندگان منضبط

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استانعدم پذیرایی از مسافران وعدم ارائه بلیط را از عمده تخلفات رانندگان عنوان کرد و اظهار داشت:چنانچه در این راستا خدمات مورد نظر از طرف شرکت و یا رانندگان رعایت نشود برابر قانون با شرکت متخلف در کمیسیون ماده 12 و با رانندگان خاطی نیز در کمیسیون ماده 11 برخورد و اعمال قانون می شود.؛رانندگان منضبط و شرکت های که در مراسم های مختلف ملی و مذهبی عزم جهادی داشته اند مورد تشویق قرار می گیرند.

رحمتی گفت:13مجتمع های خدماتی بین راهی در استان موجود است و به علت مشکلات ایمنی در جاده سرچم نمی توان مجتمع خدماتی احداث کرد.

افتتاح پایانه مرزی بیله سوار با حضور رییس جمهور

وی افزود:فاز دوم پایانه مرزی بیله سوار با ۱۷ میلیارد تومان ، ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی برای متردین کشورهای ایران و آذربایجان با سالن ها و مراکز تجاری عظیم یکی از نمونه ترین طرح ها در کشور است که در سفر رییس جمهور مورد افتتاح قرار می گیرد

رحمتی همچنین احداث و افتتاح چندین پاسگاه بین راهی در مناطق مختلف استان خبرداد .

افزایش دوربین های سرعت سنج

وی با اشاره به وجود 38 دوربین نظارت تصویری اظهار کرد:دوربین های سرعت سنج آنلاین ۲۷ مورد به بهره برداری رسیده است و ۲۴ عدد نیزدر حال نصب است؛ وجود این دوربین های در کاهش تلفات جاده ای و تخلفات بسیار موثر خواهد بود . مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان از توزیع هفت هزار حلقه لاستیک در بین رانندگان استان خبر داد و گفت:2500 راننده دیگر در نوبت ثبت نام قرار دارندکه برنامه ریزی برای توزیع لاستیک های ثبت نام شدگان ادامه دارد.؛ هفت هزار راننده نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و مابقی نیز در حال اقدام است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سبلان ما، تاریخ انتشار 6 دی 97، کد مطلب: 79473، www.sabalaneh.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین