پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳
استاد اقتصاد بازنشسته دانشگاه الزهرا (س)، استفاده از توان فضای مجازی را برای افزایش آگاهی عمومی درباره فعالیت رانت خواران، ویژه خواران و سوء استفاده کنندگان از قدرت و مزیت های اقتصادی خواستار شد.

شعارسال: حسین راغفر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نقش مهمی در آگاه سازی جامعه دارد و می تواند به ابزاری برای مبارزه با رانت خواران، ویژه خواران و سوء استفاده کنندگان از مزیت های اقتصادی تبدیل شود.

وی گفت: بایسته است با برنامه ریزی دقیق و تدابیر عملی از قدرت این شبکه ها برای مقابله با کج رفتاری های عده ای خاص بهره گرفت.

راغفر ادامه داد: می توان با تشکیل گروه های دانشگاهی و معتمد همه برنامه های ضد اخلاقی و جامعه ستیزانه رانت خواران و سوءاستفاده کنندگان را برملا و جامعه را برای آنان ناامن کرد.

این اقتصاددان اضافه کرد: این افراد شبکه های اجتماعی را به خدمت خود گرفته اند و فعالان قانونگرا و اعتدال محور،باید برای مقابله با آنان، از این ابزار نهایت استفاده را کنند تا اقدام های ناشایست آنان بی اثر شود.

وی از عملکرد صدا و سیما درباره برملا شدن اقدام دولت های نهم و دهم برای غارت دو میلیارد دلار از اموال کشور به دست آمریکا انتقاد کرد و گفت: صدا و سیما با جهت گیری سیاسی در اقدامی بی سابقه، دولت یازدهم را در این پرونده محکوم می کند؛ در حالی که در واقع این دولت نقشی در آن ندارد.

راغفر، از نفوذ جریان مافیا و رانت خواران به برخی رسانه های کشور خبر داد و گفت: شبکه های اجتماعی و فضای مجازی می تواند به افشای چهره این افراد پرداخته و موجب تطهیر جامعه شود.

رئیس جمهوری نیز در بازدید شانزدهم فروردین ماه از مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شفاف‌ شدن امور در فضای مجازی را از راه‌های مبارزه با فساد عنوان کرده بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 2خرداد1395، کدخبر: 82083972: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین