پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۰۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳
اگرچه انتخاب رئیس پنجمین دوره خبرگان رهبری حاشیه محسوب نمی شود اما واکنش سریع رسانه های اصلاح طلب به انتخاب خبرگان، امری تامل برانگیز و حاشیه ای به شمار می رود.

شعارسال: افتتاحیه پنجمین دوره خبرگان رهبری صبح روز سه شنبه درحالی برگزار شد که منتخبین مردم در هفت اسفند سال گذشته در ساختمان مجلس قدیم دور هم جمع شدند.

خبرنگاران از ساعات ابتدایی صبح سه شنبه در محل برگزاری نخستین جلسه خبرگان رهبری حاضر بودند و آغاز جلسه ساعت ۹ صبح بود.

همزمان با شروع جلسه علنی خبرگان رهبری نمایندگان دور پنجم و مهمانان ویژه جلسه در مجلس حضور یافتند، محسنی اژه اي معاون اول قوه قضائیه، منتظري دادستان كل كشور، سرلشگر حسن فيروزآبادي رئیس ستادکل نیروهای مسلح، اسحاق جهانگيري معاون اول رئیس جمهور، سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق، محمود واعظی وزیر ارتباطات، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور و اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا، پرويز داوودي، سعيد جليلي، علی اکبر ناطق نوري، محمدباقر قاليباف شهردار تهران، علی اکبر صالحي رئیس سازمان انرژی اتمی، محمدحسین صفارهرندي، حجت الاسلام علي سعيدي نماینده ولی فقیه در سپاه، واعظ زاده، سیامک ره پيك سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات و جمعي از سفراي خارجي مقيم تهران از میهمانان این نشست بودند.

در بین مهمانان افتتاحیه مجلس خبرگان رهبری، آیت الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس دور قبل خبرگان رهبری هم حضور داشت این درحالی بود که برخی مهمانان جلسه افتتاحیه که صندلی آنها از قبل هماهنگ شده بود حضور نداشتند که سید حسن خمینی و آیت الله مدرسی از جمله آنان بودند.

پس از انتخاب هیئت رئیسه سنی جلسه و قرائت پیام مقام معظم رهبری برای پنجمین دوره خبرگان، منتخبین ملت سوگند نمایندگی یاد کردند تا در مسیر انقلاب و ارزشهای آن و نیز دفاع از جایگاه ولایت فقیه از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند.

البته وقتی منتخبین مجلس خبرگان برای ادای سوگند قیام کردند محمود واعظی، وزیر ارتباطات هم ایستاد ولی با اشاره برخی حضار در جلسه که فقط منتخبین باید قیام کنند وی سرجای خود نشست.

در جریان برگزاری جلسه افتتاحیه آیت الله موحدی کرمانی برای خواندن یک متن مجبور شد برای لحظاتی عینک آیت الله امامی کاشانی را که در صندلی کنار دست وی نشسته بود به امانت گرفته و بعد از پایان مطالعه کوتاهش عینک را به وی برگرداند.

پس از پایان جلسه علنی و اعلام تنفس، محمود احمدی نژاد جزو اولین کسانی بود که از سالن خارج شد و محمدباقر قالیباف نیز از درب پشت مجلس قدیم بدون اینکه با اعضای خبرگان مواجه شود، بیرون رفت.

اما هاشمی رفسنجانی منتخب اول مردم تهران ضمن خوش و بش با سایر نمایندگان و مهمانان جلسه علنی کنار صندلی آیت الله یزدی ایستاد و در حالی که دست بر شانه وی زد با او نیز خوش و بش کرد. همچنین وی در پایان جلسه با سعید جلیلی نیز خوش و بش کرد.

هاشمی رفسنجانی در حین خروج از سالن در پاسخ به چند خبرنگار و عکاسی که وی را صدا زدند به طرف بالکن صحن مجلس قدیم نگاه کرد و دست تکان داد، حسن روحانی نیز رو به دوربین عکاسان دستی تکان داد و به آنها لبخند زد.

بعد از پایان جلسه علنی و اعلام تنفس خبرنگاران از صحن مجلس خارج شدند اما به دلیل حساسیت جلسه غیر علنی و انتخاب اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری برای مدت سه سال نمایندگان رسانه ها در محوطه مجلس ماندند تا از نتیجه انتخابات مطلع شوند. اگرچه انتخاب رئیس پنجمین دوره خبرگان رهبری مهمترین اتفاق جلسه افتتاحیه بود و جز حاشیه این جلسه به حساب نخواهد آمد اما واکنش سریع و تند رسانه های اصلاح طلب نسبت به نتیجه این انتخابات که برآمده از نظر منتخبین مردم است، حاشیه ای تامل برانگیز به شمار می رود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 4خرداد1395، کدخبر: 3666677: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین