پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح توسعه شیلات و آبزیان در استان قزوین در ۹ سایت به ظرفیت ۱۰ هزار تن عملیاتی می شود.

شعارسال: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح توسعه شیلات و آبزیان در استان قزوین در ۹ سایت به ظرفیت ۱۰ هزار تن عملیاتی می شود.

فاطمه خمسه  اظهارداشت: یکی از برنامه های اولویت دار جهاد کشاورزی استان اجرای طرح توسعه شیلات و آبزیان است که در استان قزوین آن را در دستور کار داریم.

وی بیان کرد: استان قزوین در مناطق مختلفی دارای ظرفیت های خوبی در این عرصه است که اخیرا با انتخاب مشاور برای شناسایی مکان های مستعد درصددیم تا در این زمینه نیز اقدام کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: طرح توسعه پرورش ماهی در دشت قزوین و رودخانه شاهرود با توسعه استخرهای دو منظوره برای پرورش انواع ماهی، میگو و آرتمینا در حال مطالعه است.

وی بیان کرد: در منطقه شاهرود ۱۶ محل برای این کار شناسایی شد و در ۹ سایت مطالعات را کارشناسان آغاز کردند و نقشه برداری و مهندسی رودخانه انجام شده است.

خمسه گفت: به دلیل محدودیت های آبی در محدوده رودخانه شاهرود اجازه نداریم بیش از یک هکتار توسعه در شیلات داشته باشیم و هر سایت باید کمتر از یک هکتار باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد:پس از بازدید از ۱۵ مکان و موقعیت معرفی شده تعداد ۹ سایت مستعد در یک محدوده ۹۱ کیلومتری شناسایی و پیش بینی شده که ظرفیت ۱۰ هزار تن ماهی در آن پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: اولیت بندی سایتها با در نظر گرفتن وضعیت منابع آبی منطقه است که مطالعات آزمایشگاهی، نقشه برداری انجام شده و سایت کمال آباد تقریبا قطعی شده و مطالعات بیوتکنیک هم آماده شده است.

وی گفت: برخی مناطق برای پرورش بچه ماهی مستعد است و می توانیم در این زمینه نیز فعال باشیم.

خمسه تصریح کرد: طرح توسعه شیلات و آبزیان در محدوده شاهرود با ظرفیت ۱۰ هزار تن با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر سالانه ۳۷۰۰ تن انواع ماهی در ۲۰۰ واحد پرورش سردابی و گرمابی استان تولید می شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 23دی 1397 ، کدخبر:4510958 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین