پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۴۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
بخشی از گفتگو با سیدحسین مرعشی به مناسبت دومین سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

شعار سال: سیدحسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی که در بیان وقایع تاریخی به صراحت از کم‌لطفی جناح‌های سیاسی به هاشمی گله دارد در بخشی از گفتگوی خود با یادنامه روزنامه سازندگی در پاسخ به این سوال که: «‌تحلیلی وجود داشت و می‌گفتند رویکرد منفی مردم نسبت به توسعه اقتصادی در دوران آقای هاشمی و فضای سیاسی بسته موجب پیروزی آقای خاتمی شد، بنابراین طبیعی بود که نیروهای دوم خرداد رغبتی به هاشمی نداشته باشند...» گفت: «چنین چیزی وجود ندارد تمام یاران آقای هاشمی به نفع آقای خاتمی در صحنه بودند. فائزه و من و آقای مهاجرانی در چند شهر ایران سخنرانی کردیم؟! آقای عبدالله نوری و آقای کرباسچی چقدر کار کردند؟! چرا آقای کرباسچی را بعدها زندانی کردند؟! تمام نیروی کارگزاران در اختیار آقای خاتمی بود. خطبه تاریخی آقای هاشمی قبل از دوم خرداد درباره تقلب همگی بیانگر حمایت آقای هاشمی و یارانشان از آقای خاتمی بود. آقای خاتمی به هاشمی گفت من توسعه اقتصادی شما را پی می‌گیرم و به آن توسعه فرهنگی و سیاسی را اضافه می‌کنم و اینها مکمل هم بودند. در مجلس ششم دوستان چپ دچار تحلیل عجیب و غریبی شدند.

او گفت: «تحلیلی که بسیار غلط بود آنها می‌گفتند آقای خاتمی با آقای خامنه‌ای درگیر است که تحلیل اشتباهی بود. البته میان افکار عمومی وجود داشت اما الزاما درون ساختار قدرت نظام رخ نمی‌داد. آقای خاتمی قبل از اینکه اعلام کاندیداتوری کنند به خدمت مقام رهبری رفتند و گفته بودند مشکلی با آمدن من ندارید و آیا می‌توانید با من کار بکنید؟ ایشان هم پاسخ دادند که: «خیلی هم خوب است.» این تایید برخلاف انتظارات جناح چپ بود و این را باور نمی‌کردند بنابراین مجددا آقای کروبی و آقای خوئینی‌ها را می‌فرستند و موافقت را می‌گیرند و آقای خامنه‌ای بعد از رای مردم به نتیجه انتخابات لقب «حماسه دوم خرداد» دادند.»

مرعشی گفت: «من از افرادی که در جلسات خصوصی خود تحلیل‌های غلط دادند اسم نمی‌برم چون مایه عقوبت است ولی همین تحلیل‌ها باعث برخورد آقای هاشمی شد. گفته شد آقای خاتمی وارد درگیری با نظام شده و اگر موفق شود به طور طبیعی آقای هاشمی رهبر بعدی است و منافع این اتفاق از آن آقای هاشمی خواهد بود و اگر خاتمی در این بازی شکست بخورد و دوره‌اش به پایان نرسد، آقای هاشمی منع قانونی ندارد و باز برمی‌گردد و رئیس‌جمهور می‌شود. برهمین مبنا همچنان با آقای هاشمی زاویه داشتند. آنها به این مسئله توجه نکردند که آقای هاشمی رقیب آنها نیست بلکه بالانس‌کننده کل نظام است.»

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت سازندگی، تاریخ 23 دی 97، کد مطلب: 1395:www.sazandeginews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
0
0
پس چرا الان اقای خاتمی هیچ جایی نیست و به دور از تمام مسائل سیاسی هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین