پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۴۲
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت ورزش و جوانان بابیان اینکه ظرفیت‌های ورزشی کشور باید شناسایی و به‌کار گرفته شود گفت: ورزشکاران زبان‌های خارجی را فرا بگیرند.

شعارسال: افشین ملایی سفیددشتی ظهر امروز در سمینار پژوهشی ورزش تصمیم‌ساز، اشتغال جوانان در واحد پردیس دانشگاه اراک با اشاره به اهمیت ورزش اظهار داشت: با توجه به اینکه ورزش جزء سه صنعت نخست پول‌ساز و سودآور دنیا قرار دارد، تاکنون مسئولان ورزشی کشور از این ظرفیت‌های اقتصادی آن هیچ استفاده‌ای نکرده است.

وی افزود: ایران یکی از کشورهای برتر جهان در بسیاری از رشته‌های ورزشی محسوب می‌شود و استفاده از ظرفیت‌های ورزشی می‌تواند سبب توسعه و بالندگی کشور شود که در این راستا مدیران و مسئولان ورزشی باید تلاش خود را در راستای همه جانبه ورزشکاران مضاعف کنند تا بتوانند زمینه را برای بهره‌گیری اقتصادی از ورزش فراهم کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در حوزه ورزش یکی از کارهایی که در اولویت باید قرار گیرد این است که ورزشکاران باید زبان‌های مختلف جهان را به‌ویژه زبان انگلیس را فراگیردند چراکه فراگیر و جهانی شدن یک ورزش بستگی فراگیری زبان‌های مختلف جهان و چگونگی ایجاد ارتباط با دیگر نقاط جهان دارد.

ملایی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه امروز کشور ما در رشته‌های ورزشی متعددی از جمله کشتی و تکواندو جزء کشورهای برتر جهان است اما به‌سبب اینکه تعداد ورزشکاران مسلط به زبان‌های خارجی ما بسیار کم است تاکنون هیچ یک از مربیان یا ورزشکاران این رشته‌های ورزشی به تیم‌های مطرح خارجی دعوت نشده‌اند.

وی بیان داشت: یکی دیگر از راهکارهای ایجاد سرمایه در ورزش، تولید محصولات ورزشی با کیفیت و ارزان قیمت است که اداره‌کل ورزش و جوانان استان‌ها در راستای توسعه این امر باید نوآوری و کارآفرینی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: مدیریت کارآمد، فراهم ساختن زیرساخت‌ها و تعامل متقابل با دیگر دستگاه‌ها نیز از دیگر راهکارهای توسعه ورزش عنوان کرد که تحقق این راهکارها سبب تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه ورزش می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 6 خرداد 1395، کدمطلب: 1085209 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین