پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۸۲۶۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به یکی از نوآوری های قانون جدید چک گفت: اگر چک برگشت بخورد وجوه تمام حساب‌ها را تا سقف مبلغ چک می¬بندند، این کمک خواهد کرد که فعالین اقتصادی بی‌خود چک صادر نکنند.
شعارسال: بسیاری از کارشناسان معتقدند که با توجه به اصلاحات جدید قانون چک در مجلس، اعتبار از دست رفته چک در فضای اقتصادی کشور به زودی بازخواهد گشت. در همین راستا، محمد حسین برخوردار عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس به پیشگیری از صدور چک برگشتی با اجرای قانون جدید چک اشاره کرد و گفت: این قانون با توجه به اینکه وضعیت چک در ایران بسیار نابسامان بوده و برگشتی­‌های چک ماه به ماه افزایش پیدا می­‌کرد که این خود به معنای ایجاد پرونده‌­های جدیدی در دادسراها بود، اقدامی بسیار لازم و ضروری بود. همچنین این قانون می‌تواند باعث پیشگیری از صدور چک برگشتی شود. بنابراین قانون خوبی است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به نوآوری جدید در این قانون مبنی بر مسدودی حساب‌های صادر کنندگان چک به اندازه مبلغ صدور چک اشاره کرد و گفت: اگر چک برگشت بخورد وجوه تمام حساب­ها را تا سقف مبلغ چک می­‌بندند، این کمک خواهد کرد که فعالین اقتصادی بی‌خود چک صادر نکنند یا به قراردادهایی که بین همدیگر ایجاد می­کنند پایبند باشند و در صورت عدم پایبندی گیرنده در کوتاه ترین زمان به پولش برسد.

برخوردار به ثبت اطلاعات موجود در چک در بانک‌ها و افزایش اعتبار برگه چک اشاره کرد و گفت: ثبت اطلاعات در چک باعث افزایش اعتبار چک می‌شود. در حال حاضر، اطلاعات موجود در چک تجمیع می‌شوند و این کمک می‌کند که از وضعیت اعتباری فرد اطلاع یابیم و با متوجه شویم که میزان چک‌های برگشتی وی چقدر است. این یک ابزاری است که صادرکنندگان چک بی‌خود چک صادر نکنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در پایان گفت: به نظر می­رسد که قانون جدید چک، قانون خیلی خوب و نظام‌مندی است و باعث می‌شود که مردم نسبت به صدور چک‌های خود احساس مسئولیت داشته باشند. اما این قانون دوره­ گذاری می­خواهد که مردم به اجرای آن عادت کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 25 دی 1397 ، کدخبر: 13971024001172 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
این قانون به کجا میرسد خدا میداند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
هر روز یک قانون میذارن این بی ثباتی مردم رو کلافه کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین