پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۸۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۹
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر داد، فروش فوری خودروهای سایپا از یکشنبه ۲۳ دی آغاز شد.

شعار سال: مدیرعامل سایپا در گفت‌وگوی ویژه خبری، در پاسخ به این پرسش که "زمانی‌که تصمیم برای پیش‌فروش خودرو گرفته می‌شود باید فکر قطعات و تمام جوانب آن را کرد و سپس متعهد شد، اما چرا این روش پیش گرفته می‌شود؟" اظهارداشت: براساس روال جاری تولیدی که شرکت‌ها داشتند، تا اوایل سال جاری روند تولید و تحویل به طور منطقی طبق برنامه پیش‌بینی و عمل ‌شد و شرکت‌ها نیز به تعهدات خود عمل کردند. آنچه باعث وقفه در تولید و تحویل شد، محدودیت‌هایی بود که به تولید شوک وارد کرده و منجر شد کاهش تولید و در نهایت تاخیر در تحویل خودروها ایجاد شود.

وی افزود: بر این اساس، تا اوایل سال جاری روند تولید و تحویل طبق برنامه پیش‌ رفته و ما تعهدات معوق خاصی از سنوات قبل نداریم. شوک وارد شده به بازار، مشکل در تامین ارز و قطعات، باعث شد سازندگان موفق نشوتد به موقع به تعهدات خود عمل ‌کنند؛ اما مشکل در تامین قطعات منجر شد که روند تولید شرکت‌ها با کاهش و به تبع آن تحویل خودرو به بازار با وقفه مواجه شود.

سروش در پاسخ به سوال که علت افزایش 100 درصدی قیمت در زمان تحویل و تسویه حساب خودرو نسبت به زمان ثبت‌نام‌ها چیست؟ گفت: قراردادهایی که شرکت‌های خودروساز با خریدان بر اساس شرایط مقطع و قیمت نهایی که قیمت روز محصول است، تعیین می‌شود؛ بنابراین چون همواره با تغییراتی در بازار روبرو هستیم، قیمت‌ زمان تحویل مبنای محاسبه خواهد بود. زمانی که ثبت‌نام‌ها انجام شد با یک قیمت ارز اما در زمان ترخیص با شرکت با قیمت دیگری تسویه شده است.

سروش با بیان اینکه "قیمت زمان تحویل مبنای محاسبه در قراردادهای ما با مشتریان خواهد بود"، اظهار کرد: بخش عمده تعهداتمان را تا پایان امسال تحویل می‌دهیم و بخش دیگر تا اردیبهشت سال آینده تحویل داده خواهد شد.

مدیرعامل سایپا تصریح کرد: کاهش سرمایه در گردش باعث بروز مشکلات عدیده در سایپا شده است. همچنین این شرکت بالغ بر هزار میلیارد تومان املاک مازاد دارد که تا پایان امسال بخشی از آن و بخشی از شرکت‌های مازاد را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد.

سروش در پایان اعلام کرد که فروش فوری خودروهای سایپا از یکشنبه 23 دی آغاز خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 23 دی 97، کد مطلب: 1921553، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
2
پس تو قردارداد نمینوشتی آبان یا دی یا ...
مینوشتی هر وقت دلمون خواست دعوتنامه صادر کنیم تا گرونتر بفروشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین