پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۸۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
عباس تابش با اشاره به مصوبات جدید ستاد تنظیم بازار در دو بخش خودروهای پرتیراژ مشمول قیمت گذاری شورای رقابت و همچنین خودروهای خارج از شمول این قیمت گذاری اظهاراشت: در بخش خودروهای پرتیراژ مشمول قیمت گذاری شورای رقابت با توجه به شرایط جدید، خودروسازها مکلف به افزایش تولید بر اساس برنامه ارائه شده و مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

شعارسال: مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خودروسازان را مکلف به افزایش تولید و عمل به تعهدات کرد.

عباس تابش با اشاره به مصوبات جدید ستاد تنظیم بازار در دو بخش خودروهای پرتیراژ مشمول قیمت گذاری شورای رقابت و همچنین خودروهای خارج از شمول این قیمت گذاری اظهاراشت: در بخش خودروهای پرتیراژ مشمول قیمت گذاری شورای رقابت با توجه به شرایط جدید، خودروسازها مکلف به افزایش تولید بر اساس برنامه ارائه شده و مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

تابش افزود: همچنین شرکت های خودروسازی مکلف هستند حداقل 80 درصد تولید خود را به تعهدات معوق اختصاص داده و 20 درصد فروش فوری با هدف کاهش نرخ بازار داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف خودروسازها عمل به تمامی تعهدات فروش قطعی و فروش فوری بر اساس قیمت های مندرج در متن قرارداد است که هیچ افزایشی مشمول آنها نخواهد بود، اضافه کرد: خودروسازان در تعهدات پیش فروش عادی که تاریخ های سررسید قرارداد آنها تا 31 مردادماه 97 است به قیمت های مصوب مورد عمل در موعد تحویل(مندرج در فرم قرارداد) ملزم هستند و نباید افزایشی نسبت به قیمت های مصوب داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: برای تعهدات پیش فروش عادی با قیمت زمان تحویل که تاریخ های سررسید قرارداد آنها بین یک شهریور تا 30 دی ماه امسال است با لحاظ ارزش روز ودیعه مشتری، و افزایش های ناشی از تغییرات هزینه ای برای شرکتهای خودروساز اعم از مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز محاسبه و دریافت کنند.

وی در خصوص تعهدات فروش عادی که تاریخ های سررسید قرارداد آنها از ابتدای بهمن ماه امسال به بعد است، گفت: این تعهدها بر اساس شرایط مندرج در فرم قرارداد که حاصل توافق بین مشتری و خودرو ساز است تعیین و اجرایی خواهد شد.

تابش در ادامه و در خصوص خودروهای خارج از شمول قیمت گذاری شورای رقابت تصریح کرد: در این بخش نیز شرکت عرضه کننده مکلف است تعهداتی که تاریخ های سررسید قرارداد آنها تا 31 مردادماه امسال است را مطابق قیمت رسمی شرکت در موعد تحویل (مندرج در قرارداد) رعایت کند و نباید افزایشی نسبت به قیمت مذکور داشته باشد.

مدیر عامل سازمان حمایت اضافه کرد: تعهدات فروشی که تاریخ های سررسید قرارداد آنها یک شهریورماه امسال به بعد می باشد(اعمال تغییرات نرخ برابری ارز) بر اساس ضوابط قیمت گذاری کالاهای تولید داخل و آیین نامه آن خواهد بود که ظرف اوایل هفته در کمیته خودرو مصوب و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: در موضوع مذکور، حفظ ارزش پول خریدار و دفاع از حقوق مصرف کننده اولویت اصلی سازمان حمایت است. همچنین قیمت تعهدات جدید سررسید نشده نیز راسا توسط شرکت های عرضه کننده و با رعایت ضوابط قیمت گذاری خواهد بود.

مدیر عامل سازمان حمایت همچنین تاکید کرد: در هر دو گروه خودرویی و شرایط قید شده برای ایفای تعهدات آنها، سود مشارکت و تاخیر در تحویل مطابق مفاد مندرج در ماده (4) آیین نامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، از قیمت نهایی کسر می شود.

تابش گفت: خودروهای مشمول خودرو هایی است که به استناد مصوبه نهمین جلسه شورایعالی هماهنگی اقتصادی در مردادماه امسال قیمت گذاری خودروهای گروه سایپا شامل انواع محصولات ایکس100(سایپا 111، 131 و 151)، ساینا و تیبا، محصولات گروه ایران خودرو شامل انواع سمند ، پژو 405 (GLX وSLX )، پژو پارس سال و انواع پژو 206 و رانا از شورای رقابت به ستاد تنظیم بازار واگذار شده است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری خبرآنلاین ،تاریخ انتشار: 21دی 97، کدخبر:1221397 ،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
0
1
بنده یک خودرو پراید ثبت نام کردم تحویل شهریور که بعد از یعنی ماشین حداقل 4ماه نگه داشتن تا به قیمت روز به مردم بدن تو کدوم مملکتی اینقدر راحت سر مردم کلاه میزران آدم دستش به هیچ جا بند نیست جواب این کاراتون مردم به زودی خواهند داد کدوم خراب شده ای این قانون داره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
صادق
United Arab Emirates
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
1
0
انصراف....انصراف بدهیم.قرارداد هارو لغو کنیم...
حسيني
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
0
با سلام, وقتي ثبت نام استپ وي هاي اتومات تحويل مرداد و شهريور همزمان بوده و سيستم پيش فرض شهريور رو گذاشته بود و عده اي متوجهش نشدن و زمان تحويلشون شد شهريور, چرا حالا بايد قيمت تحويل مرداد با شهريور تفاوت داشته باشه؟ آيا خودروي شهريوري هم مثل مردادي محاسبه ميشه يا قيمتش رو ميبرن بالا؟ وقتي كه 27 تومن رو با مردادي ها هم زمان داديم؟!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین