در روزهای گذشته خبری دایر بر تهیه پیش نویس لایحه پولی کردن پنج تونل و بزرگراه پایتخت از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک در برخی رسانهها منتشر شد که بازتابهای زیادی داشته است.
براساس این لایحه، تونلهای نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه و امیرکبیر و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض میشوند و خودروها هم برای هر بار عبور باید رقمی را به عنوان عوارض پرداخت کنند که حداقل آن عوارض حدود سه هزار تومان پیش بینی خواهد شد.
خلیل راحتی مخالفت خود را با اخذ عوارض و پولی کردن اتوبانهایی که تاکنون به بهره برداری رسیدهاند، اعلام کرد و افزود که پولی کردن اتوبانهایی که از محل منابع مردمی احداث و راه اندازی شدهاند، درست نیست.
به گفته وی اتوبان صدر نباید پولی شود چون با پول مردم ساخته شده و مردم هم مخالف پولی کردن این اتوبان هستند.
مدیرعامل شرکت ملی مسکن و صنایع ساختمانی، درباره پرداختن مطالبات پیمانکاران عمرانی از محل اوراق خزانه را ظلم به پیمانکاران برشمرد و توضیح داد که دادن اوراق سال 1400 به پیمانکارانی که قرارداد تامین منابع نقدی، امضا کرده اند، ظلم به آنها است.
شرکت ملی مسکن و صنایع ساختمانی بر اساس بررسی و نیاز توسعه ای بانک ملّی ایران و با هدف اجرای پروژه های مختلف و رفع نیازهای ساختمانی و تأسیساتی این بانک راه اندازی شده است.
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی نود اقتصادی ، تاریخ انتشار:26 دی 1397 ، کدخبر:2117045 ،www.90eghtesadi.ir