پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۵۸
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹
معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه دولت به نقدهای غیرمنصفانه با صبوری پاسخ می دهد، گفت: دولت بیش از هر چیز به دنبال رفع مسایل اقتصادی است.

شعارسال: محمدحسین مقیمی در نشست هم‌اندیشی احزاب و گروه‌های سیاسی مازندران با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم در هفتم اسفند ماه 94، یادآور شد: صیانت از آرای مردم به عنوان حق الناس، رعایت قانون و بی‌طرفی مجریان انتخابات، محور تلاش دولت تدبیر و امید در برگزاری انتخابات بوده است.

وی با اشاره به این که زمینه ورود همه احزاب و گروه های سیاسی دارای مجوز قانونی را به انتخابات فراهم کردیم، گفت: خانه احزاب که تعطیل شده بود را فعال کردیم و با حضور در استان ها و برگزاری نشست های مختلف، تلاش کردیم تا نشاط سیاسی در طول انتخابات در کشور حاکم شود.

معاون سیاسی وزیر کشور، آزادی بیان را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تلاش دولت هم این بود تا همه داوطلبان تایید صلاحیت شده، اهداف، ایده ها و برنامه های انتخاباتی و کاری خود را به صورت مستقیم و یا با واسطه بیان کنند، نشاط سیاسی و تبلیغاتی برای همه گروه های سیاسی مهیا باشد که با ایجاد شرایط لازم از سوی وزارت کشور، بسیاری از کاندیداها از تمامی احزاب و گروه‌ها، در فضایی امن و آرام نظرات خود را بیان کردند.

مقیمی با بیان این که دولت تدبیر و امید، به منتقدان و مخالفان خود اجازه می دهد تا نظرات و دیدگاه های خود را بیان کنند، تصریح کرد: امروز کسی نمی تواند ادعا کند که دولت برای فعالان سیاسی در انتخابات محدودیت ایجاد کرده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور، با اشاره به این که علت اصلی موفقیت در انتخابات رعایت قانون بود، افزود: اگر قانون را در همه امور رعایت کنیم، تمامی امیدها و آرزوها محقق می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در عمل، کاهش چالش‌های اجتماعی و تکریم ارباب رجوع از برنامه‌های محوری کاری وزارت کشور در سال 95 است، تصریح کرد: این 3 محور تحول آفرین، در دستور کار وزارت کشور و تکلیف استانداران در سال جاری است.

معاون وزیر کشور، خاطرنشان کرد: کارآمدی، امروز بسیار مهم است و هر فردی که برای تحقق برنامه‌های کاری یاد شده وزارت کشور تلاش و مجاهدت می‌کند، همسو با دولت است و دولت، نیز کار برای مردم در جهت تحقق برنامه های نظام را مبنای همسویی جریان ها و افراد همکار در بدنه خود قرار می دهد.

مقیمی با تاکید بر لزوم تحقق کارآمدی برای توسعه کشور، گفت: احزاب به استانداران و فرمانداران کمک کنند تا مدیران مجری قانون در صدر امور قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه دولت مجری مصوبات مجلس است و در مجموعه نظام برای سربلندی ایران اسلامی تلاش می کند، خاطرنشان کرد: دولت به دنبال افرادی است که خادم ملت باشند و برای خدمت به مردم وقت بگذارند و البته احزاب در این راستا باید به کمک دولت بیایند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: به سخنان منتقدان گوش داده و به نقدهای غیرمنصفانه با صبوری پاسخ می‌دهیم چرا که اصلاح امور کشور مربوط به وجود فضای نقادی است و احزاب باید فعال‌تر در این راستا عمل کنند.

مقیمی با بیان اینکه تلاش دولت تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبرد اصلی شکوفایی اقتصادی کشور است، گفت: دولت به دنبال رفع مسائل اقتصادی است و در این مسیر کوتاهی نمی‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر این که اگر می خواهیم احزاب در پیشبرد امور به درستی مشارکت کنند و برنامه‌های کشور در مسیر و چارچوب اسناد بالادستی به پیش برود، باید به قانون عمل کنیم، اظهار کرد: وزارت کشور خود را مسئول حمایت از فعالیت احزاب می‌داند و در این راستا، خانه احزاب را در پایتخت راه‌اندازی کردیم و در مدیریت آن از مشارکت جریان‌های سیاسی مختلف بهره بردیم.

مقیمی با اشاره به این که مشکلات پیش رو به تنهایی توسط دولت قابل حل نیست و ضروری است احزاب، گروه ها و مردم در این راه دولت را یاری رسانند، تصریح کرد: دولت به قول و قرارها و وعده هایش، استفاده از نیروهای کارآمد، پاکدست، با اخلاق و معتقد به رعایت قانون پایبند است.

معاون سیاسی وزیر کشور، با اشاره به این که دولت تعهد کرد که مسائل خارجی را بهبود ببخشد و امروز باید به برجام افتخار کرد و این نکته را دریافت که برجام قرار نیست همه مشکلات را در کوتاه مدت حل کند، افزود: هیچ کس ادعا نکرده است که برجام قرار است همه مشکلات را حل کند و برجام، تنها راه را باز کرده و امروز می توانیم با همه کشورهای جهان به غیر از چند کشور ارتباطات اقتصادی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حضور روسای جمهور و هیات های خارجی در ایران در زمانی اندک، نشانگر عظمت جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: دیپلمات های جوان کشور که پشتوانه‌شان، دعای مردم، علما و مراجع بود در سایه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و مدیریت خردورزانه رئیس جمهور، در برابر بزرگترین شبکه سیاسی و دیپلماسی دنیا به پیروزی و حفظ حقوق ملت ایران در داشتن چرخه سوخت هسته‌ای نائل شد.

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در سال آینده، گفت: احزاب برای فعالیت در چارچوب قانون هیچ محدودیتی ندارند و دولت از فعالیت آنان در این راستا حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همه تلاش دولت معطوف به برگزاری انتخاباتی باشکوه، قانونمند، سالم، امن و با حضور حداکثری مردم بود، افزود: در مرحله نخست انتخابات هفتم اسفند ماه، روند برگزاری انتخابات در تمامی 207 حوزه انتخاباتی تایید شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور، یادآور شد: انتخابات در مازندران بسیار باشکوه برگزار شد و میانگین مشارکت مردم مازندران 11 درصد بالاتر از میانگین کشوری در انتخابات بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 7خرداد1395، کدخبر: 95030703923: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین