پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۱۸۳۶۲۰
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۶
حکیم زاده با بیان اینکه ۶۰ درصد ابتدایی ها در کلاس های با تراکم بالا تحصیل می کنند گفت: برای رسیدن به تراکم استاندارد به ۳۰ هزار آموزگار نیاز داریم.حکیم زاده بیان کرد: سازمان اداری و استخدامی تراکم را بر اساس میانگین کل محاسبه می کند، برای نمونه در یک منطقه دور افتاده ممکن است مدرسه ای وجود داشته باشد که تنها سه دانش آموز دارد و ما مجبور هستیم برای آنها معلم اعزام کنیم تا پوشش تحصیلی فراهم کنیم. وی ادامه داد: تعداد بسیار زیاد از مدارس در کشور وجود دارد که کلاس درس با تراکم پایین دارند اما برای بسط عدالت آموزشی معلم به آن مدرسه اعزام می شود. در شهرهای بزرگ هم چون با تراکم بالا رو به رو هستیم با کمبود معلم مواجه می شویم.

شعار سال«رضوان حکیم زاده» درباره ی تراکم بالای کلاس های درس و کمبود معلم در دوره ابتدایی گفت: 60 درصد جمعیت دانش آموزی در دوره ابتدایی با تراکم بالای 26 نفر در کلاس درس تحصیل می کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر بخواهیم این تراکم را در کلاس درسی به عدد 26 برسانیم باید بر اساس اداره استخدامی به ما مجوز استخدام نیروی انسانی در مقطع ابتدایی را بدهد.

کمبود 30 هزاری معلم در دوره ابتدایی

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم تراکم کلاس های درس را استاندارد کنیم، حدود 30 هزار آموزگار برای دوره ابتدایی کم داریم. باید سازمان اداری استخدامی سهمیه استخدامی در دوره ابتدایی را بدهد که به دلیل محاسباتی که بر اساس تراکم کلاس های درس را دارد این مجوزی صادر نمی کند.

حکیم زاده بیان کرد: سازمان اداری و استخدامی تراکم را بر اساس میانگین کل محاسبه می کند، برای نمونه در یک منطقه دور افتاده ممکن است مدرسه ای وجود داشته باشد که تنها سه دانش آموز دارد و ما مجبور هستیم برای آنها معلم اعزام کنیم تا پوشش تحصیلی فراهم کنیم.

وی ادامه داد: تعداد بسیار زیاد از مدارس در کشور وجود دارد که کلاس درس با تراکم پایین دارند اما برای بسط عدالت آموزشی معلم به آن مدرسه اعزام می شود. در شهرهای بزرگ هم چون با تراکم بالا رو به رو هستیم با کمبود معلم مواجه می شویم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید سازمان اداری استخدامی تراکم در شهرهای کوچک و مناطق دور افتاده را بر اساس پوشش تحصیلی و جدا محاسبه کند و برای شهرهای بزرگ با تراکم بالا حساب کند تا بتوانیم تراکم کلاس ها را به میزان استاندارد برسانیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری شبستان تاریخ انتشار 25 دی 97، کدخبر: 756769، www.shabestan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین