پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲
مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت از علاقه و آمادگی شرکت های پرتغالی برای حضور در پروژه های پتروشیمی و پالایشگاهی ایران خبر داد.

شعارسال: «حسین اسماعیلی» درباره مهمترین محور دیدار معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت و «جرج کوستا اولیویرا» معاون وزیر امورخارجه پرتغال، در تهران گفت: در این دیدار فرصت های سرمایه گذاری در پرتغال و ایران در بخش پتروشیمی و پالایشگاهی تشریح شد.

وی اضافه کرد: با لغو تحریم ها و فضای به وجود آمده پس از آن، شرکت های خارجی می توانند در ایران سرمایه گذاری کنند.

اسماعیلی افزود: شرکت های پرتغال نیز آمادگی خود را برای ورود به بازار ایران اعلام کردند.

مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت ادامه داد: همکاری دو کشور در شرایط کنونی در مرحله مطالعاتی قرار دارد و قرار است مذاکرات بیشتر در این زمینه با شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران انجام شود.

به گفته وی، شرکت «آی.اس.کیو» پرتغال که در زمینه مدیریت پروژه و خدمات رسانی به پالایشگاه های نفت فعال است، در فاصله سال های ٢٠٠٨ تا ٢٠١٠ میلادی در پالایشگاه های بندرعباس و شیراز حضور داشت.

به گفته اسماعیلی، شرکت های پرتغالی در این دیدار ابراز امیدواری کردند با گسترش روابط بانکی، زمینه همکاری در زمینه انرژی میان دو کشور تسریع شود.

به گزارش ایرنا،«آنتونیو کوریا داکروز» از مدیران شرکت «آی.اس.کیو»، پیش از این گفته بود: پایان تحریم ها فرصتی بزرگ برای مشارکت با صنعت نفت ایران ایجاد کرده و اکنون بهترین زمان برای حضور در بازار این کشور است.

وی پس از دیدار با «امیرحسین زمانی نیا» معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران افزود: بازار ایران یک ساختار و سازماندهی خوب دارد و باور داریم می توانیم شریک خوبی برای صنعت نفت و گاز ایران باشیم.

شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

با اندكي اضافات و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395، کد خبر: (5360810) 82093029، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین