پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۵۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
سرپرست سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه خدمات جامعه پزشکی در زمان جنگ تحمیلی برگ زرینی در کارنامه خدمات داوطلبانه به مردم است،‌ گفت:پزشکان در سه رده اول اعتماد عمومی قرار دارند.
شعار سال: سرپرست سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه خدمات جامعه پزشکی در زمان جنگ تحمیلی برگ زرینی در کارنامه خدمات داوطلبانه به مردم است،‌ گفت:پزشکان در سه رده اول اعتماد عمومی قرار دارند.
 محمدرضا ظفرقندی، در مراسم «به رنگ سپید»که به منظور تقدیر از خدمات داوطلبانه جامعه پزشکی برگزار شد، گفت: جامعه پزشکی یک تیم است، این تیم، متشکل از پزشکان، پرستاران، امدادگران و کادر درمانی است که اگر کنار هم نباشند، نمی‌ توانند خدمات بهداشتی و درمانی را به شهروندان ارائه دهند. بنابراین این نوع کار تیمی بسیار ارزشمند بوده و هدفی جز کاهش آلام مردم ندارد.
 ظفرقندی افزود: هیچ لذتی بالاتر از این نیست که مادری در یک منطقه محروم ببینید که چطور بیماری صعب ‌العلاج فرزندش، از سوی پزشکان داوطلب درمان شده است، گاهی ممکن است انسان کاری را در ازای گرفتن مزد انجام دهد که این کار بدی نیست، اما اوج کرامت آنجا است که فردی کاری را داوطلبانه و بدون مزد و برای تسکین آلام بشری انجام دهد، این افتخار در جامعه پزشکی سابقه طولانی دارد.
وی گفت: خدمات جامعه پزشکی در زمان جنگ تحمیلی برگ زرینی در کارنامه خدمات داوطلبانه به مردم است. صدها نفر از جامعه پزشکی در جبهه های جنگ به شهادت رسیدند. 
سرپرست سازمان نظام پزشکی کشور، به خدمات مختلف جامعه پزشکی به شهروندان در ادوار مختلف در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: جا دارد که خدمات جامعه پزشکی بیان شود؛ چراکه این خدمات، سرمایه اجتماعی محسوب می شوند و برای تامین رابطه مناسب بین مردم و پزشک ضروری هستند. از طرفی، افزایش سرمایه اجتماعی برای جامعه پزشکی، یک ارزش افزوده برای خدمت بهتر به مردم محسوب می شود.
وی با اشاره به تخریب ‌ها و هجمه‌ هایی که علیه جامعه پزشکی صورت می ‌گیرد، عنوان کرد: در برخی مجامع در کشور، علیه جامعه پزشکی هجمه هایی صورت می گیرد و سعی در تخریب این سرمایه اجتماعی دارند، غافل از اینکه با این هجمه ها، به سلامت مردم آسیب وارد می شود
سرپرست سازمان نظام پزشکی کشور بیان کرد: علیرغم تمامی این تخریب‌ ها جامعه پزشکی، در سه رده اول اعتماد عمومی شهروندان قرار دارد؛ به طوری که برابر نتایج آخرین پایش هایی که انجام شده است، معلمان در رتبه اول اعتماد عمومی، اساتید در رتبه دوم و جامعه پزشکی در رتبه سوم قرار دارند، ضمن اینکه نمی ‌توان انکار کرد که بخشی از اساتید نیز عضو جامعه پزشکی محسوب می‌ شوند.
 ظفرقندی در پایان تاکید کرد: جامعه پزشکی این آمادگی را دارد تا برای کاهش آلام و مشکلات مردم، از هیچ خدمت داوطلبانه ای کوتاهی نکند. در این راستا نیز بین سازمان نظام پزشکی کشور و جمعیت هلال احمر، تفاهم نامه ای به امضا رسیده، مبنی بر اینکه در مواقع وقوع بحران، همکاری های جامعه پزشکی ساماندهی شده صورت گیرد و این عزیزان بتوانند وظایف خود را مانند هر زمانی، به نحو احسن به انجام رسانند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:8بهمن 1397،کد خبر:13971108000885،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
0
0
قطعا همین طوره که شما میگین در رده اول اعتماد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین