پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۰۴۵
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: برای صدور مجوز واردات یا تولید رنگ تاتو بر اساس استانداردهای بین المللی لازم است آزمایش‌های متعدد و چند مرحله‌ای عدم وجود مواد سمی یا ایجاد سمیت در بدن انجام شود که تاکنون شرکتی از این اداره کل چنین مجوزی دریافت نکرده است.وی اظهار داشت: این رنگ‌ها می‌توانند حاوی فلزات سنگین و مواد شیمیایی بسیار خطرناک باشند که سلامت مصرف کننده را در دراز مدت با تهدیدات جدی از قبیل سرطان روبه‌رو می‌کند.

شعار سالعبدالعظیم بهفر با هشدار درباره به کارگیری محصولات تاتو اعلام کرد: با وجود این‌که این اداره کل تاکنون مجوزی برای تولید رنگ فرآورده‌های تاتو صادر نکرده، اما مصرف غیرقانونی آن در سطح جامعه افزایش یافته است.

مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: آمار دقیقی از تعداد افراد دارای تاتو در ایران در دسترس نیست، اما متاسفانه شاهد گرایش بیش از پیش برخی جوانان به این نوع از تغییر در ظاهر بدن هستیم.

وی اظهار داشت: این رنگ‌ها می‌توانند حاوی فلزات سنگین و مواد شیمیایی بسیار خطرناک باشند که سلامت مصرف کننده را در دراز مدت با تهدیدات جدی از قبیل سرطان روبه‌رو می‌کند.

بهفر به متخلفین عرضه و به کارگیری این محصولات هشدار داد و از خانواده‌ها و عموم مردم خواست تا از انجام چنین اعمال خطرآفرین و تهدیدکننده سلامت جدا پرهیز کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایران پزشکان تاریخ انتشار 9بهمن 97، کدخبر: 10988، www.iranmd.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین