پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۵۹۹
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۰
مجری فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی با اشاره به پیشرفت ۹۲ درصدی این فازهای گازی گفت: فازهای سه گانه ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در زمان تحریم‌ها به دست متخصصان داخلی با ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ساخته شده است.

شعارسال: فرهاد ایزدجو ظهر امروز در مراسم آغاز انتقال سکوی 24A میدان گازی پارس جنوبی با بیان اینکه این سکو با کیفیت مطلوب و توانمندی متخصصان صدرا ساخته شده است اظهار داشت: فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی در دوره تحریم‌ها کار آن آغاز شده و تاکنون بیش از 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی، از سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری در فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی خبرداد و بیان کرد: فازهای سه گانه 22 تا 24 پارس جنوبی با توانمندی متخصصان داخلی ساخته شده که با این حجم کار به میزان 5 میلیارد دلار با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها در دنیا کمتر مشابه دارد.

مجری فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی با اشاره به حفاری چاه‌های گاز فازهای یاد شده در خلیج فارس خاطر نشان کرد: حفاری چاه‌های گاز فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی در خلیج فارس دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی و تا نیمه نخست سال آینده عملیات حفاری چاه‌های گاز این فازها با توان متخصصان داخلی به پایان می‌رسد.

ایزدجو از نصب یکی از سکوهای فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی خبر داد و افزود: از 4 سکوی این سه فاز تاکنون یک سکوی آن در خلیج فارس در میدان مشترک پارس جنوبی با توان متخصصان صدرا نصب شده و روزانه 14 میلیون متر مکعب گاز ترش به پالایشگاه خشکی برای شیرین سازی منتقل می‌کند.

وی، با بیان اینکه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی دارای 4 ردیف شیرین سازی است گفت: 3 ردیف شیرین سازی پالایشگاه گاز فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی در کنگان با ظرفیت 27.5 میلیون در حال تولید است.

مجری فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی با بیان اینکه این فازها نقش مهمی در تامین گاز زمستان امسال دارند افزود: با وارد مدار شدن 3 ردیف شیرین‌سازی فازهای سه گانه 22 تا 24 پارس جنوبی روزانه 25 میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری منتقل می‌شود.

ایزدجو پیشرفت فیزیکی سکوی 24A پارس جنوبی که امروز عملیات انتقال آن از بوشهر آغاز شده را 99.5 درصد دانست و تصریح کرد: این سکو تا پایان بهمن نصب و به تولید می‌رسد و قادر است روزانه 14 میلیون متر مکعب گاز ترش از میدان گازی برداشت و به پالایشگاه خشکی منتقل کند.

وی بیان کرد: سکوی سوم و چهارم فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی تا اردیبهشت ماه سال آینده برای نصب در میدان پارس جنوبی از صدرای بوشهر حمل و خرداد ماه تکمیل می‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار:11 بهمن 1397 ، کدخبر:1936028 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین