پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
دبیر انجمن برق با بیان اینکه وزارت نیرو به یکباره قیمت خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر را کاهش داد، گفت: با ثابت نگه داشتن قیمت برق در قانون بودجه امسال، وزارت نیرو منابع کافی برای خرید برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر را ندارد و به همین علت نرخ خرید‌های تضمینی برق را کاهش داده است.

شعارسال: علیرضا کفش‌کنان با بیان اینکه بر اساس مفاد قانون بودجه سال 95 میزان عوارض دریافتی در قبوض برق مشترکان خانگی، روستایی و چاه‌های کشاورزی همانند سال گذشته 30 ریال است، افزود:‌ منابع حاصل از این عوارض صرف توسعه و خرید برق از تجدیدپذیرها می‌شود که با ثابت ماندن نرخ عوارض، محدودیت منابع در این بخش ایجاد شد.

وی تصریح کرد: از طرفی قیمت برق نیز در قانون بودجه امسال ثابت ماند که این امر هم محدودیت منابع را دو چندان می‌کند.

کفش‌کنان قیمت خرید برق از نیروگاه‌های خورشیدی را 490 تومان اعلام کرد و ادامه داد: قیمت خرید تضمینی برق از نیروهای تجدیدپذیر رشد قابل توجهی از سوی وزارت نیرو داشت که انگیزه بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در این بخش را نیز ایجاد کرد.

دبیر انجمن برق با تاکید بر اینکه با افزایش نرخ خرید تضمینی برق در سال گذشته مجوزهای بسیاری برای احداث نیروگاه‌های خصوصی تجدیدپذیر گرفته شد، اضافه کرد: امسال نرخ خرید تضمینی حدود 30 درصد کاهش یافت که این امر تاثیر بسزایی در کاهش انگیزه سرمایه‌گذاران بخش دارد.

وی با تاکید بر اینکه اتفاق امسال می‌تواند موجب کندی روند احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر شود، بیان کرد: ضمن اینکه یک بی‌اعتمادی نیز در شرکت‌هایی که سال گذشته اخذ مجوز کرده‌اند، ایجاد می‌شود چرا که ظرف چندماه شاهد کاهش یک باره قیمت‌ها هستند.

کفش‌کنان درباره سهم تجدیدپذیرها در تامین انرژی و برق کشور گفت: اکنون این میزان بسیار ناچیز است و جز انرژی‌های آبی حتی به یک درصد هم نمی‌رسد. یعنی سهم انرژی‌های بادی، خورشیدی، زیست توده و زمین‌گرمایی در تولید برق کشور کم‌تر از یک درصد است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار خبر 12 خرداد 1395، کدمطلب: 110268 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین