پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۲۵۱
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
فرهنگ استارت آپ پر است از افرادی که می‌خواهند شروع کنند اما می‌ترسند، افرادی که سعی می‌کنند، اما نمی‌توانند. چرا برای بعضی از کارآفرینان چنین اتفاقی می‌افتد؟

شعار سال: دلیل عمده شکست استارتاپ ها این است که بسیاری از کارآفرینان نمی‌دانند چگونه باید کسب و کارشان را از یک مرحله به مرحله بعد پیش ببرند، به خصوص از ایده تا اجرا. برای همین دو مرحله برای راه اندازی کسب و کار خود در نظر می‌گیرند: نقطه A ایده عالی است که به فکرشان رسیده، و نقطه B شرایط ایده آلی از کسب و کاری که به سوددهی رسیده است.
۱-قبل از هر چیز عبارتTop ۱۰ startup mistakes را جست و جو کرده و ۱۰ اشتباه بزرگ استارتاپ های دنیا را بخوانید.

۲-حتما کتاب Lean Startup اریک رایس را بخوانید.

۳-فقط روی «یک» کار تمرکز کنید تا بتوانید در کارتان پیشرفت کنید.

۴-قبل از شروع، رقبایی که دارید و مزیت های رقابتی خودتان را بشناسید و بعد کار را شروع کنید. مثلا اگر قرار است نرم افزاری مشابه یک بازی قدیمی را تولید کنید، از خودتان بپرسید قرار است چه چیزی به نسخه قبلی اضافه کنید؟

۵-چیزی تولید کنید که مشتری دوست دارد، نه آن چیزی که خودتان دوست دارید! این دو باهم متفاوت هستند.

۶-یک فهرست ۲۰ تایی از قابلیت های ایده ای را که در ذهن دارید، در بیاورید. چند تا از این قابلیت ها را انتخاب کنید و قبل از هر چیز، ایده تان را با همین تعداد محدود قابلیت تست کنید تا بازخورد مشتری هایتان را ببینید.

۷-از همان شروع پروسه تولید، مشتری را در کار درگیر کنید و نظرات او را در طول کار اعمال کنید.

۸-حتما به جنسیت، گروه سنی و علایق مشتری هدف تان توجه کنید.

۹-نگران دزدیده شدن ایده تان نباشید! ایده ها به تنهایی ارزشی ندارند. پس ایده تان را با شور و شوق به آدمهای مختلف معرفی کنید تا بتوانید یک گروه خوب از آدم های مشتاق تشکیل بدهید.

۱۰-خیلی از محصولات موفق، درواقع بازسازی یک محصول قدیمی هستند. Facebook نسخه ی جدید همان شبکه های اجتماعی قدیمی بود. لازم نیست حتما یک چیز نو تولید کنید. بهتر است سری به سایت شرکت Dyson بزنید و ببینید چطور می شود با بازسازی محصولات قدیمی و نوآوری، به موفقیت رسید...

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت استارآپ فروم، تاریخ 18 بهمن 97، کد مطلب: 16576 www.startupforum.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین