پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۶۱
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
سومین نشست گفت‌وگوی فرهنگی، تاریخی و تمدنی دانشگاه‌های خلیج فارس بوشهر، بصره و مسقط در دانشگاه سلطان قابوس مسقط برگزار می‌شود.

شعارسال: بهزاد خاک‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه مرکز اسناد وزارت امور خارجه دارای بزرگترین مرکز اسناد تاریخی ایران است اظهار داشت: در این مرکز ده‌ها هزار سند تاریخی مربوط به استان بوشهر و هزاران سند مربوط به خلیج فارس است.

وی با بیان اینکه دانشگاه خلیج فارس بوشهر در صدد تاسیس مرکز اسناد خلیج فارس است گفت: در این راستا از ظرفیت‌های وزارت امور خارجه استفاده می‌شود و این وزارتخانه کمک‌های لازم را ارائه می‌دهد.

رئیس مرکز اسناد وزارت امور خارجه از نشست‌های گفت‌وگوهای فرهنگی، تاریخی و تمدنی بین سه دانشگاه بوشهر، بصره و مسقط خبرداد و تصریح کرد: این ابتکار با موافقت طرف عراقی و عمانی و توجه ویژه استان بوشهر اجرایی شد و اکنون دو نشست در این حوزه برگزار شده است.

خاک‌پور با بیان اینکه نشست نخست در بصره برگزار شد افزود: نشست دوم گفت‌وگوی تاریخی و تمدنی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر سال گذشته برگزار شد و نشست سوم نیز سال آینده به میزبانی دانشگاه سلطان قابوس در مسقط برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نشست‌ها عناصر مشترک فرهنگی، تاریخی و تمدنی بین این شهرها در حاشیه خلیج فارس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز اسناد وزارت امور خارجه با بیان اینکه در نشست‌های گفت‌وگوی فرهنگی، تاریخی و تمدنی مشترکات ملت‌های ساکن شهرهای یاد شده مورد بررسی قرار می‌گیرد تصریح کرد: این گفت‌گوها می‌تواند به هم‌فکری و تحکیم روابط بین کشورهای حوزه خلیج فارس کمک کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 13 خرداد 1395، کدمطلب: 1092197 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین