پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۶۸۰
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۲
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: انقلاب اسلامی به اندازه ۱۰ تا ۲۰ حکومت کادر دارد و این در حالی است که دیگر حکومت‌ها چنین کادری را ندارند.

شعارسال: رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ششمین کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در دانشگاه امام صادق (ع) گفت: بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب نقشه راه بزرگترین انقلاب مردمی در عصر جدید است.

وی با بیان اینکه انقلابی اسلامی بدون اینکه تن به ذلت دهد با تکیه بر آرمان‌ها مسیر خود را در این چهار دهه طی کرده، افزود: انقلاب اسلامی به اندازه ۱۰ تا ۲۰ حکومت کادر دارد و این در حالی است که دیگر حکومت‌ها چنین کادری را ندارند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه امام در اول انقلاب به دلیل کمبود کادر حکومت روی سینی گذاشت و تحویل بازرگان داد، اظهار کرد:، اما چرا امام تن به پذیرش بازرگان و بنی صدر داد، در صورتی که او قسم جلاله خورد که من به بنی صدر رای نداده ام؟ تحلیل بنده این است ما در حال حاضر به اندازه ۱۰ حکومت کادر مجرب و کارازموده داریم و همین به ما در گام دوم انقلاب در نظام سازی کمک می‌کند. در هر حال وقتی حکومتی کادر خود و توان دشمنش را نشناسد برنامه ریزی‌های این کشور رویایی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تنش زدایی یعنی اینکه در اردوگاه نظام سلطه قرار بگیریم، گفت: یکی از مشکلات این است که انتخابات را به عنوان یک اصل تعریف می‌کنیم، در حالی که انتخابات جزیی از یک پروژه بزرگتر است. در هر حال هر کسی می‌خواهد ریل را تغییر دهد به گونه‌ای عمل نمی‌کند که با مانع روبرو شود . مثلا به اسم امنیت، آزادی را تخریب و یا به اسم پیشرفت، استقلال را نابود می‌کنند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه سلطان و حاکم و حاکمیت ضرورتی ندارد با مردم حرف بزنند، افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم تاکید دارند که تنها راه نجات بشریت همین مسیری است که انقلاب اسلامی طی کرده و همین مسیر را هم ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه امروز شش کشور بزرگ منطقه در اردوگاه انقلاب اسلامی هستند و این در حالی است که انقلاب اسلامی باید تا کنون چندین کفن را پوسانده باشد، افزود: امت بدون امام و امام بدون امت راه به جایی نمی‌برند؛ با این وجود باید اتصال فکری و عملی بین امام و امت برقرار باشد.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه امام حسین(ع) شهید شد تا مسیر برای امت باز شود، تصریح کرد: باید یک قدرت مرکزی در جامعه باشد تا این قدرت مرکزی همه را جذب و به یک انسجام فکری برساند. در هر حال به زور نمی‌شود جمعی را به زور به سمت جلو هدایت کرد؛ بنابراین نیاز به خودآگاهی است.

وی افزود: دلیل اینکه در اول انقلاب حکومت به بازرگان واگذار شد، این بود که راه دیگری که به واسطه آن امت حرکت کند، وجود نداشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه وقتی خبری منتشر می‌شود که هزار میلیارد تومان پول جابجا شده و یا مسئولان و فرزندان آن‌ها چگونه زندگی می‌کنند این خبر‌ها موجب یاس و شک و تردید می‌شوند، افزود: کسی که در حکومت اسلامی ۷۰ میلیون حقوق برای خودش تعیبن می‌کند، در حالی که حقوق برخی‌ها ۱.۵ میلیون تومان است، نباید در این حکومت مسئولیت داشته باشد.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه وقتی زن شمشیر زن امریکایی در المپیک با حجاب مدال می‌گیرد معنی اش این است که انقلاب امام خمینی در واشنگتن میوه داده، تصریح کرد: هزاران میلیارد تومان خرج وهابیت شده تا جلوی انقلابی شدن و شیعه شدن جوانان را بگیرند. به گونه‌ای که شاهد بودیم در مکه کازینو راه انداختند و این را هم بنده پیش بینی می‌کنم که در کنار بیت الله، عرق فروشی و فاحشه خانه هم راه بیندازند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه وهابیت به خاطر مقابله با انقلاب اسلامی تقویت شد، گفت: اصل نظام کارآمد بوده وگرنه به ۴۰ سالگی نمی‌رسید و از طرفی اگر مسئولان هم کارامد نبودند با وجود این همه تحریم نمی‌توانستند آمار‌های افتخار آمیز را ارائه کنند.

رحیم پور ازغدی دهه پنجم انقلاب را دهه فکر‌های اساسی برای نظام سازی دانست و تصریح کرد: به اذعان غربی‌ها رشد پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصاعدی و انفجاری بوده است. با این وجود جمهوری اسلامی در پیشرفت‌های مادی رکورد زده است، اما در مقابل رهبری گفتند من متاسفم که ما در زمینه اخلاق، تعلیم و تربیت و فرهنگ عمومی پیشرفت لازم را نداشته ایم.

وی با بیان اینکه برخی آدم‌هایی که در دهه ۶۰ حزب اللهی گدا بودند الان به سرمایه دار لیبرال تبدیل شده اند، افزود: پس از گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب و کسب تجربه‌های مختلف در حکومت داری اکنون دهه پنج انقلاب دهه فکر‌های اساسی برای نظام سازی است.

وی با تاکید بر اینکه اگر نفت دست احمق باشد علیه جامعه و اگر در دست متخصص متعهد باشد سوخت حرکت جامعه خواهد شد، افزود: در دهه پنجم انقلاب باید تور‌های پاره شده در ساختار اقتصادی ایران را ترمیم کنیم و اجازه ندهیم پول‌های کلان بدون حساب و کتاب و بدون نظارت جابجا شود و برخی‌ها حقوق‌های نجومی بگیرند و ما باید این را از قوای مختلف بخوایم تا در این مسیر حرکت کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه هیچ شخص و نظامی جز حاکمیت الهی جهانی آخرالزمانی نمی‌تواند مدعی برقرای عدالت باشد، چون باید تمام مراکز سرمایه داری جهانی نابود شوند، افزود: عدالت نسبی و یک نبرد بی پایان است با این وجود عدالت مطلق در دسترس نیست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:9اسفند1397 ، کدخبر: 749379: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین