پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۷۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۹
وزیر راه و شهرسازی با صدور دستوری ویژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و کمیسیون ایمنی راه‌ها را مسئول بررسی حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل ۱۵ مسافر در کیلومتر ۴۸ اتوبان قم – تهران کرد تا موضوع را بررسی و اقدامات لازم را انجام دهند.امروز در حوالی ساعت ۹ صبح در کیلومتر ۴۸ اتوبان قم – تهران یک دستگاه اتوبوس واژگون شد، بلافاصله پس از اطلاع این حادثه به مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ۶ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و به دلیل وخامت حال برخی مصدومان این حادثه بالگرد اورژانس نیز به پرواز در آمد.

شعار سال: محمد اسلامی با تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس به خانواده‌های این عزیزان و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان این سانحه دستور داد کمیسیون‌های ماده‌های ۱۱ و ۱۲ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به سرعت تشکیل و گزارش مربوط در کمیسیون ایمنی راه‌ها مورد بررسی و دستورات لازم ابلاغ شود و در صورت هرگونه کاستی احتمالی با مقصران حادثه برخورد لازم صورت گیرد.

امروز در حوالی ساعت ۹ صبح در کیلومتر ۴۸ اتوبان قم تهران یک دستگاه اتوبوس واژگون شد، بلافاصله پس از اطلاع این حادثه به مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ۶ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و به دلیل وخامت حال برخی مصدومان این حادثه بالگرد اورژانس نیز به پرواز در آمد.

این در حالی است که به تازگی در یکصد و دومین نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها که به ریاست محمد اسلامی با حضور شهرام آدم نژاد معاون حمل‌ونقل و دبیر این کمیسیون، اعضا و نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌ها برگزار شد، بررسی گزارش تمهیدات دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص سفر‌های نوروزی ۹۸ در وزارت راه و شهرسازی مطرح شد.

در این نشست رییس کمیسیون ایمنی راه‌ها پس از استماع گزارش‌ها و اقدامات انجام شده از سوی هر یک از دستگاه‌ها، نکاتی را جهت پیگیری و قرار گرفتن در دستور کار آن‌ها مطرح کرد و گفت: مهمترین اصل در سفر‌های نوروزی ۹۸ هماهنگی و همکاری عمیق بین دستگاه‌های ذی ربط است.

وی تاکید کرده بود؛ باتوجه به وجود یک عزم ملی برای کاهش تلفات و تصادفات، ستاد سفر‌های نوروزی تشکیل و با جدیت پیگیری شود و هر استان در حوزه استحفاظی خود از آمادگی لازم در برابر افزایش حجم تردد‌ها برخوردار شود.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست با تاکید بر اینکه «ضریب آمادگی و ضریب پاسخگویی در سفر‌های نوروزی از سوی دستگاه‌های مسئول باید حداکثری باشد» گفته بود: پایش تردد‌ها و ترافیک جاده‌ای در ایام نوروز از طریق پهباد‌ها در دستور کار قرار گیرد و تمامی سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای در ایام سفر‌های نوروزی بدون اختلال در حال برداشت اطلاعات باشند.

همچنین وزیر راه و شهرسازی صبح روز پنج‌شنبه ۹ اسفند در گردهمایی روسای ادارات راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان‌های سراسر کشور که با عنوان «آمادگی سفر‌های نوروزی مدیران کل راهداری سراسر کشور» برگزار شد، مدیریت خردمند را شامل ۳ عنصر پیشگیری و پیش‌بینی، برنامه‌ریزی منسجم و دقیق و بازخوردگیری و تصحیح دانست و گفته بود: سازمان راهداری باید با پیش بینی این دست از اتفاقات از آسیب دیدن مردم جلوگیری کند. لازم است با تعامل با بخشداران، فرمانداران و استانداران یک فکر مهندسی صورت گرفته و برنامه‌ریزی شود، بنابراین پیش بینی، پیشگیری و اتخاذ تمهیدات مناسب برای جلوگیری از حوادث جاده‌ای باید نصب العین قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از توافق با سازمان برنامه و بودجه برای تامین بودجه ایمن سازی راه‌های اصلی و فرعی اشاره کرد و گفت:قرار است در سال آینده با همکاری سازمان برنامه و بودجه، ۱۵۰۰ کیلومتر نیوجرسی نسل جدید و ۲۰۰۰ دستگاه دوربین جاده‌ای را در جاده‌ها نصب کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در نوروز امسال، سفر با خودروی شخصی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یابد، ادامه داد: از مردم می‌خواهیم تا در سفر، انضباط و احتیاط در رانندگی را نصب‌العین قرار دهند و رفتار‌های مخاطره‌آمیز نداشته باشند.

اسلامی همچنین تاکید کرد ستاد سفر‌های نوروزی در استان‌ها آغاز به کار کرده و وظایف راهداری‌ها، شست‌وشوی جاده‌ها، تعمیر و شست‌وشوی علائم، احیای خط‌کشی‌های جاده‌ای، تعمیرات جاده‌ها، تعمیرات شانه‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز، اصلاح سرعت‌گیر‌های غیراستاندارد و استفاده از سیستم‌های هوشمند در انضباط ترافیکی، برای پیشگیری از هر نوع سانحه است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان تاریخ انتشار 10اسفند 97، کد خبر: 498626، www.mizanonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
0
سقوط و تصادف و .... عوامل مرگ در ایران هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین