پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز در جمع خبرنگاران از بازدید ۳۰ هزار گردشگر خارجی در ۶ ماه نخست امسال از بناهای تاریخی شهرستان نطنز خبر داد.

شعارسال : سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز در جمع خبرنگاران از بازدید ۳۰ هزار گردشگر خارجی در ۶ ماه نخست امسال از بناهای تاریخی شهرستان نطنز خبر داد.

حسین یزدانمهر با بیان اینکه گردشگران خارجی از ۴۰ کشور جهان از روستای تاریخی ابیانه و مسجدجامع نطنز بازدید کردند افزود: در همین مدت شش ماهه حدود یک میلیون گردشگر داخلی از بناهای تاریخی، مذهبی و طبیعی شهرستان نطنز دیدن کردند.

وی با اشاره به بازدید گردشگران داخلی و خارجی از روستای تاریخی ابیانه افزود: این روستا جدای از طبیعت زیبا دارای فرهنگ و اصالت های تاریخی ارزشمند حفظ شده ای همچون لباس، زبان و آداب و رسوم اهالی و آیین های سنتی و مذهبی نخل گردانی، جغجغه زنی و گویش خاص مردمان روستای ابیانه است که در سال ۹۲ در لیست آثار معنوی ایران به ثبت رسیده است.

حسین یزدانمهر تصریح کرد: شهرستان نطنز دارای چهار هتل و سه اقامتگاه سنتی و دو کمپ گردشگری است و نزدیک به ۳۰۰ تخت اقامتی دارد و در ۶ ماه نخست سال جاری تعداد ۱۴ هزار و ۶۵۰ نفر در این اماکن اقامت داشته اند که از این تعداد یکهزار و ۴۵۰ نفر گردشگر خارجی و ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر گردشگر داخلی بوده اند.

وی ادامه داد: پنج منطقه نمونه گردشگری شامل امامزده آقا علی عباس و سید محمد (علیهما السلام)، کمپ شتر سواری متین آباد، اریسمان، رایان کشه و محور ابیانه و هفت روستای هدف گردشگری نیز شامل ابیانه، برز، طره، کمیجان، یارند، هنجن و طرق در این شهرستان وجود دارد.

یزدانمهر خاطر نشان کرد: تپه مسی، سوچن سرآسیاب، اریسمان، قلعه گوشه، میلاجرد، تپه ابوذر، هل آباد و قلعه سفید هشت سایت باستانی شهرستان هستند و مهمترین آنها که مورد کاوش باستان شناسان داخلی و خارجی قرار گرفته، سایت اریسمان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت صاحب نیوز ، تاریخ انتشار سه شنبه 05 آبان 1394 ، کد مطلب : 314335 : www.sahebnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین