پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۹۶۶۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اهمیت موانع تولید برای تحقق شعار سال گفت: زمانی که نرخ تورم و نرخ سود بانکی دو رقمی است مطمئنا بر روی هزینه‌های تولید تاثیرگذار است و یا شاخص فضای کسب و کار کشور به هر دلیلی کاهش می‌یابد تمامی این موارد بر روی رونق تولید تاثیر می‌گذارد.


شعار سال : هادی حق شناس  در خصوص شرایط لازم برای تحقق شعار سال ۹۸ مبنی بر "رونق تولید" بیان کرد: کشور برای قرار گیری بر روی مدار توسعه باید توجه ویژه‌ای به بخش تولید و رونق تولید داشته باشد و برای تحقق این موضوع باید الزماتی را رعایت کنیم که مهمترین آن حذف موانع تولید در کشور است که این موانع امروزه در اقتصاد ایران مواردی، چون افزایش هزینه تولید است و بخشی از آن به شاخص‌های پولی باز میگردد.

وی در ادامه افزود: زمانی که نرخ تورم و نرخ سود بانکی دو رقمی است مطمئنا بر روی هزینه‌های تولید تاثیرگذار است و یا شاخص فضای کسب و کار کشور به هر دلیلی کاهش می‌یابد تمامی این موارد بر روی رونق تولید تاثیر می‌گذارد.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: اگر دولت  در سال جدید هدف را کاهش نرخ تورم و کنترل رشد نقدینگی قرار دهد، مطالبات خود را به بانک پرداخت کند، شرکت‌های خصولتی را به بخش خصوصی واقعی واگذار کند و سهم خود را از اقتصاد کم کند طبیعتا جا برای بخش خصوصی باز و فضای برای کسب و کار این بخش بیشتر خواهد شد.

حق شناس تاکید کرد: زمانی که از رونق تولید حرف به میان می‌آید منظور رفع موانع تولید در کشور است که این موارد باید در بازار پول و کالا محقق شود و موانع حضور بخش خصوصی برداشته و در این صورت شاهد تحقق رونق تولید باشیم.

وی با اشاره به اهمیت سیاست‌های بازرگانی برای تحقق رونق تولید خاطر نشان کرد: طبیعتا در کنار مباحثی مطرح شده، سیاست‌های بازرگانی مناسب نیز در زمینه رونق تولید در کشور موثر است، دولت باید به تنظیم سیاست‌های بازرگانی نادرست و تحقق شعار سال بپردازد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان ،تاریخ انتشار:1 فروردین 1398،کدخبر:504680،www.mizanonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین