پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
بارش شدید باران و جاری شدن سیل در استان ایلام جان سه نفر را گرفت و به دلیل تخریب تاسیسات زیربنایی علاوه بر قطع انشعابات آب و برق به بیش از ۴۰ درصد منازل مسکونی شهر ایلام خسارت وارد کرد.
شعارسال: اختلال در تردد خودرو ها، آسیب به پل‌های ارتباطی، آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی و تخریب تاسیسات زیربنایی شهر و بسیاری از خانه های روستائیان از جمله صحنه های قابل مشاهده در استان ایلام و ناشی از جاری شدن سیل در طی امروز است.

در حال حاضر به دلیل حجم روان آب ها بسیاری از مردم در منازل خود محبوس شده و عده ای از شهروندان سعی در تخلیه آب نفوذ کرده به واحد های مسکونی خود دارند.

خیابان‌های شهر ایلام مملو از سیلاب است که این روان اب ها خسارات بسیاری نیز به معابر و همچنین خودرو ها وارد کرده است.

متاسفانه بر اساس گزارش های رسیده هم‌اکنون بسیاری از پل‌های ارتباطی روستاهای استان زیرآب رفته است و خسارت‌های فراوانی به زمین‌های کشاورزی در بیشتر نقاط استان واردشده است.

ستاد بحران استان ایلام از همان بامداد امروز تمامی فعالیت‌های اداری و آموزشی را در استان تعطیل اعلام کرد و دراین‌بین متأسفانه شاهد قطعی آب و برق در بعضی از نقاط استان هستیم.

* قطعی آب در ۵۰ درصد از شهر ایلام

داراب بیرانوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه براثر جاری شدن سیل خسارت‌های زیادی به تأسیسات آب شهر ایلام واردشده و آب بسیاری از مناطق قطع‌شده است.

وی بیان داشت: در تلاش هستیم تا ساعت‌های آینده مشکل قطعی آب در مناطق شمالی ایلام را حل کنیم ولی حل مشکلات قطعی آب در جنوب شهر نیازمند زمان بیشتر است.

* تمام دستگاه‌های اجرایی استان در حال امدادرسانی هستند

شاپور پولادی معاون عمرانی استانداری ایلام نیز دراین‌ارتباط به خبرنگار مهر گفت: متأسفانه از بامداد امروز براثر جاری شدن سیل خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های شهری و روستایی در استان واردشده که هرلحظه بر میزان خسارت‌ها افزوده می‌شود.

وی بیان داشت: در شهر ایلام شاهد آب‌گرفتگی معابر و ورود آب به خانه‌ها مردم به‌خصوص در کنار سیل بندها بوده‌ایم که البته نیروهای امدادی در حال امدادرسانی هستند.

معاون عمرانی استانداری ایلام با اشاره به اینکه برآورد خسارت‌های توسط کارشناسان هنوز آغاز نشده است، همه افرادی که دچار خسارت شده‌اند از روز شنبه به فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

پولادی اظهار داشت: خسارت‌ها متأسفانه چه در شهر ایلام و چه در شهرستان‌ها و روستاها به‌خصوص در حوزه زیرساخت‌ها بسیار زیاد گزارش‌شده است.

وی بیان داشت: از همه مردم تقاضا داریم از هرگونه تردد در خیابان‌ها به‌صورت غیرضروری خودداری کنند تا دستگاه‌های اجرایی عملیات پاک‌سازی وامدادی را به‌موقع انجام دهند.

* سیل در ایلام سه کشته و یک مفقود برجا گذاشت

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: بارش باران سنگین در ایلام طی ۱۰۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

پولادی افزود: جاری شدن سیل ۱۰۰ درصد سیل بندهای ایلام را تخریب کرده و علاوه بر واردکردن خسارت به تأسیسات شهری ایلام ۲۰ درصد از ساکنان این شهر را نیز از نعمت برق محروم کرده است.

وی بیان داشت: متاسفانه تاکنون سیل در استان ایلام، سه کشته و یک مفقود بر جای گذاشته است.

وی بابیان اینکه ۴۰ درصد منازل مسکونی شهر ایلام هم دچار خسارت شده است، گفت: گروه‌های ارزیاب در حال بررسی بیشتر خسارت‌ها هستند.

پولادی افزود: هم‌اکنون تمام دستگاه‌ها مشغول خدمات‌رسانی به مردم خسارت‌دیده هستند.

* ريزش کوه در چهار مسير اصلي استان ايلام

سید کمال‌الدین میر جعفریان مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارش شدید باران باعث ریزش کوه در چهار مسیر اصلی استان ایلام شده است.

وی بیان داشت: در پی بارندگی‌های سنگین و بی‌سابقه دیشب و صبح امروز در چهار مسیر ایلام به سرابله، ایلام به ایوان، ایوان به قلاجه و ایلام به مهران و دره شهر ریزش‌های سنگین کوه صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: نیروهای راهداری از اول صبح در حال بازگشایی مسیرها و ریزش برداری اضطراری هستند.

البته میر جعفریان به تعیین مسیرهای جایگزین هم اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون تردد در جاده‌های مختلف استان صورت می‌گیرد.

* ۱۰ گروه امداد نجات از استان‌های خوزستان، همدان و زنجان در حال حرکت به‌سوی ایلام هستند

محمد سلیمانی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیش از ۲۰ گروه امداد و نجات شامل خودروهای کمک دار، کف کش برای تخلیه آب منازل، عوامل امدادی و ۳ دستگاه کامیون برای انتقال مردم گرفتار در سیل در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی بابیان اینکه تاکنون یک نفر که در سیل در خیابان شهید نادری شهر ایلام فوت‌شده است به سردخانه انتقال داده شد، افزود: روز گذشته دو نفر در منطقه بلوطستان شهرستان ملکشاهی که گرفتار سیل شده بودند، توسط نیروهای امداد هلال‌احمر نجات یافتند.

سلیمانی با اشاره به اینکه ۱۰ گروه امداد نجات از استان‌های خوزستان، همدان و زنجان در حال حرکت به‌سوی ایلام هستند، خاطرنشان کرد: همه توان هلال‌احمر استان درگیر کمک به مردم است.

* امام‌جمعه و استاندار ایلام در بیانیه‌ای مردم را به آرامش دعوت کردند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام و استاندار ایلام در پی بارش شدید باران و وقوع سیل در برخی مناطق استان در بیانیه مشترکی مردم را به آرامش دعوت کردند.

در متن بیانیه مشترک حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام و محمدرضا مروارید استاندار ایلام آمده است: مسئولان استان در تمامی رده‌ها به‌منظور مدیریت بحران در کنار مردم هستند و هرگونه مشکل و خرابی در تمامی زمینه‌ها به‌سرعت رفع خواهد شد.

در این بیانیه تأکید شده است همه دستگاه‌های اجرایی پای‌کار هستند و تمامی تجهیزات و امکانات برای خدمات‌رسانی به مردم بسیج شده تا مسیرهای مسدود شده در شهر ایلام و جاده‌های ارتباطی بازگشایی شود و خدمات مناسب درزمینهٔ آب‌رسانی، برق‌رسانی و خدمات بهداشتی درمانی به همه شهروندان ارائه می‌شود و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

بارش ۲۳۰ میلی‌متر باران طی ۴۸ ساعت گذشته در شهر ایلام موجب اخلال در زندگی عادی و روزانه مردم شده است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 7 آبان 1394، کد خبر: 2952971، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین