پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۹۸۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
سهراب پور، رئیس بنیاد ملی نخبگان ، در خصوص وضعیت بنیاد ملی نخبگان گفت: دستور ایجاد بنیاد ملی نخبگان توسط مقام معظم رهبری داده‌شد. ایشان در جلسات ماه مبارک رمضان با اساتید الزام کردند که نهادی برای حمایت از نخبگان تشکیل شود که در سال دوم تذکر ایشان این بنیاد تشکیل شد.وی با اشاره به کاهش فعالیت این سازمان گفت: مشکلی در فعالیت های بنیاد ملی نخبگان نداشته و فعالیت عادی این نهاد در حال انجام است.

شعارسال: معاون بنیاد ملی نخبگان با اشاره به کاهش فعالیت این سازمان گفت: مشکلی در فعالیت های بنیاد ملی نخبگان نداشته و فعالیت عادی این نهاد در حال انجام است.

سهراب پور، رئیس بنیاد ملی نخبگان ، در خصوص وضعیت بنیاد ملی نخبگان گفت: دستور ایجاد بنیاد ملی نخبگان توسط مقام معظم رهبری داده‌شد. ایشان در جلسات ماه مبارک رمضان با اساتید الزام کردند که نهادی برای حمایت از نخبگان تشکیل شود که در سال دوم تذکر ایشان این بنیاد تشکیل شد.

وی افزود: رهبری در تذکر تشکیل بنیاد ملی نخبگان گفتند که مسئول این بنیاد باید فرا وزارتخانه‌ای باشد و معاون اول ریاست جمهوری مسئول آن باشد که به دلیل مشغله زیاد معاون اول، به معاونت علمی واگذار شد.

سهراب پور ادامه داد: معاونت علمی فناوری به عنوان رئیس بنیاد ملی نخبگان انتخاب شد و پس از این تحولات معاونت علمی گسترش پیدا کرد و بودجه‌ معاونت علمی ۱۰ برابر بودجه بنیاد ملی نخبگان شد. چرا که مخاطبان بنیاد ملی نخبگان دانشجویان نخبه هستند. این دانشجویان از زمانی تحت حمایت بنیاد قرار می‌گیرند که وارد دانشگاه می‌شوند و تا زمان فارغ التحصیلی.

وی در خصوص طرح ملی شهاب که توسط بنیاد ملی نخبگان قرار است اجرایی شود، گفت: این طرح برای دانش آموزان نخبه در دوره دبیرستان است که مراحل اولیه آن در حال انجام است و هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

سهراب پور خاطرنشان کرد: جایزه ویژه نخبگان به دوره دکتری به عنوان جایزه علامه طباطبایی که به شخصیت‌های بین المللی داده می‌شود و این فعالیت‌ها همچنان در حال انجام است.

وی دلیل عدم فعالیت بنیاد ملی نخبگان را گرایش معاونت علمی به شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: معاونت علمی بیشتر فعالیت خود را به سمت شرکت‌های دانش بنیان گسترش داد و به همین دلیل فعالیت محدود بنیاد به چشم نمی‌آید.

سهراب پور یادآور شد: برخی از این عدم فعالیت‌ها مشکل وزارت علوم است و من که به عنوان یکی از اساتید دانشگاه سال هاست در آموزش عالی هستم باید بگویم وزارت علوم در فعالیت‌های ابتدایی خودش هم مانده و نمی‌تواند آن‌ها را انجام دهد، چه رسد به اینکه بنیاد ملی نخبگان هم به آن اضافه شود!

وی ادامه داد: اختلاف بر سر بنیاد ملی نخبگان پارک‌های علم و فناوری هستند که یک پارک علم و فناوری پردیس زیر نظر معاونت علمی و سایر پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها زیر نظر وزارت علوم هستند. پس از گسترش فعالیت‌های معاونت علمی اختیارات بنیاد ملی نخبگان به قائم مقام داده شد و در حال حاضر قائم مقام فعالیت‌های بنیاد ملی نخبگان را نظارت می‌کند.

سهراب پور ادامه داد: جلسات بنیاد ملی نخبگان به صورت مداوم برگزار می‌شود و دانشجویان نخبه زیادی را تحت حمایت خود دارد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ،تاریخ انتشار : 8 فروردین 98، کد خبر:749583 ،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین