پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۸۵۷
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
پژوهشکده باستان‌شناسی خواستار ارائه گزارش از سایت‌های باستان‌شناسی بویژه در استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان شد. روح الله شیرازی رییس پژوهشکده باستان‌شناسی در گفت و گو با خبرنگار اسکان‌نیوز در خصوص این که آیا از خسارات احتمالی بارش‌های سیلابی به سایت‌های باستان‌شناسی برآوردی بدست امده است، گفت: ما امروز 17 فروردین 98 از استان‌های مختلف بویژه ایلام، لرستان و خوزستان درخواست کردیم که گزارش‌هایی در خصوص وضعیت سایت‌های باستان‌شناسی در بارش‌های اخیر ارسال کنند.

شعار  سال : روح الله شیرازی رییس پژوهشکده باستان‌شناسی در خصوص این که آیا از خسارات احتمالی بارش‌های سیلابی به سایت‌های باستان‌شناسی برآوردی بدست امده است، گفت: ما امروز 17 فروردین 98 از استان‌های مختلف بویژه ایلام، لرستان و خوزستان درخواست کردیم که گزارش‌هایی در خصوص وضعیت سایت‌های باستان‌شناسی در بارش‌های اخیر ارسال کنند.

او در خصوص تعداد تقریبی سایت‌های باستان‌شناسی آسیب دیده اظهار کرد: به جز یک مورد در استان خوزستان، که تپه تاریخی «شرف آباد» دزفول دچار آبگرفتگی شده بود، گزارش دیگری نداشتیم. این تپه از دوره هزاره پنجم تا دوره تاریخی را در برمی‌گرفت.

شیرازی یادآور شد: در برخی مناطق که سیلابی بوده است عملاً امکان پایش وجود نداشته و تا پایان سیل هم شاید اطلاعات دقیقی به دستمان نرسد. اما پس از اتمام بارش‌های سیلابی این امکان فراهم می‌شود.

به گزارش اسکان‌نیوز،همچنین فیلمی از روستای «خُوَیس» از توابع بخش شاوور شهرستان شوش در استان خوزستان منتشر شده است که برخی احتمال می‌دهند اهالی روستا برای ایجاد سیل‌بند از خاک تپه تاریخی استفاده کرده باشند که او قول پیگیری این موضوع را داد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسکان نیوز تاریخ انتشار 17 فروردین 98، کد خبر: 18451، www.eskannews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین