پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچنان به برجام و پسابرجام دل نبسته‌ایم، بلکه به وحدت مردم، اتکا به آنان و قدرت جوانان دل‌ بسته‌ایم.

شعارسال: حیدرعلی عابدی امروز اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی مسئولان نظام مثل همیشه در همه موضوعات و همچنین در بحث برجام خط و خطوط خوبی را ترسیم کردند؛ ایشان فرمودند آن‌هایی که طرفدار برجام هستند و آن‌هایی هم که مخالف هستند مبالغه می‌کنند.

وی افزود: این صحبت‌ها درسی برای ماست که هر چیزی را با جزئیاتش آن‌طور که هست ببینیم. معتقدم مخالفان برجام مسائل را خیلی داغ نکنند تا محیط آرام باشد و دولت بتواند موارد نقض را با همه در میان بگذارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: وقتی که بعضی از افراد شرایط را خیلی سخت کرده و مردم را در بحث برجام خیلی ناامید می‌کنند؛ دولت هم به موضع‌گیری می‌افتد و می‌خواهد فقط نقاط مثبت را بگوید.

عابدی با تأکید بر این که مخالفت با برجام باعث فشار بر دولت برای بیان نقاط مثبت می‌شود، اظهار کرد: باید شرایط را به ‌گونه‌ای ایجاد کنیم که دولت احساس امنیت بیشتری کرده و تمام موارد مرتبط را مطرح کند، در دنیای دیپلماسی هم همین است.

*دولت آمریکا به هیچ نحوی قابل سازش نیست

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری حق گرفتنی است و باید حق را گرفت. حالا اگر فرایندش طول بکشد نباید بلافاصله بعضی از افراد را به بعضی از مسائل متهم کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این فرمایشات بسیار راهگشاست و ایشان به منافع ملی و آبادانی کشور فکر می‌کنند.

عابدی اضافه کرد: باید انصاف به خرج داده و پشتیبان دولت باشیم تا دولت بتواند با بدعهدی‌های آمریکا مقابله کند و حق را بگیرد و مذاکرات متعدد انجام داده و هر جا لازم است فشار بیاورد و از پشتیبانی مقام معظم رهبری برای برخوردهای شدیدتر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: البته مقام معظم رهبری هم تأکید کردند که دولت آمریکا به هیچ نحوی قابل سازش نیست. به هر حال باید با استفاده از مهارت‌های دیپلماسی آمریکا را تحت فشار قرارداد و حق و حقوق ملت را از آن گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به نقش مجلس در اجرای برجام اشاره کرد و عنوان داشت: اصلی‌ترین نقش در حمایت از دولت برای گفتن حق و حقوق مردم را مجلس دارد. می‌توانیم محیط را به آرامش دعوت کنیم چون تشنج‌های مجلس به سمت جامعه هم منتقل می‌شود و این تشنج‌ها در سطح کشور قطعاً خوب نیست.

عابدی یادآور شد: یک بحث بزرگ‌تری داریم و آن وحدت مردم است؛ ارزش وحدت مردم از همه‌چیز حتی امتیازاتی که برجام به ما می‌دهد بیشتر است. هر چیزی که وحدت ملت را برای ادامه گرفتن حق و حقوق مردم و توافق برجام خدشه‌دار کند نمی‌تواند راهگشا باشد.

وی اذعان کرد: مجلس باید در چارچوب وحدت مردم به حمایت قوی از دولت بپردازد. به تیم مذاکره‌کننده و دکتر ظریف اعتماد داریم و می‌دانیم می‌توانند برای گرفتن حق و حقوق مردم با تمایز دادن مسائل داخلی از خارجی، به موقع واکنش نشان دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته مجلس استقلال خود را دارد و باید به موقع ارشاد و راهنمایی کند و در مواقعی هم تذکر بدهد اما این تذکرات کاملاً در چارچوب قانون و قانونمند باشد.

*دفاع از منافع ملی وظیفه اصلی هیأت نظارت بر برجام است

عابدی با اشاره به نقش هیأت نظارت بر اجرای برجام، اظهار کرد: در حقیقت آن قسمت اصلی هشداردهنده سیستم ما همین هیأت نظارت است و هیأت نظارت نقش اصلی را در دفاع از منافع ملی دارد؛ یعنی اگر هیئت نظارت کوتاهی کند منافع کشور به خطر می‌افتد.

وی افزود: انتظار مجلس و دولت هم از هیأت نظارت همین است که با حساسیت و کنجکاوی اجرای برجام را پیگیری کند و هر جایی که لازم است پیشنهاد‌هایی بدهند و این پیشنهاد‌ها در مراجع تصمیم‌گیری بیاید و تصمیم مناسب اتخاذ شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: امیدوار هستیم که همه تلاش بکنیم تا از این موقعیت‌های به ‌دست‌ آمده بهترین استفاده را بکنیم ولی خودباوری، اتکای به خود، وحدت و اثربخشی وحدت را که محورهای عملکردی آن هم در اقتصاد مقاومتی مطرح‌شده فراموش نکنیم.

عابدی تأکید کرد: اگر در این مسیر حرکت بکنیم نقض برجام هم ضربه‌ای به ما نخواهد زد، به قول مقام معظم رهبری اگر دشمن فکر کند که روی این قضیه خیلی دل‌بسته‌ایم ممکن است که بخواهد به ما صدمه بزند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که ما نقض‌کننده برجام نیستیم اما اگر آن‌ها بخواهند برجام را پاره کنند ما برجام را آتش می‌زنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: این یعنی آن‌چنان به برجام و پسابرجام دل نبسته‌ایم؛ بلکه به وحدت مردم، قدرت جوان‌هایمان و اتکای به مردم دل‌بسته‌ایم. قدرت تحملی که مردم در طول 8 سال دفاع مقدس نشان داد که چه طور توانستیم با دنیا مقابله بکنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 29 خرداد 1395، کدمطلب: 13950329000157 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین