پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۱۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
این گزارش امنیتی مورد انتقاد برخی از مقامات دولتی آمریکا قرار گرفته است. به اعتقاد آنان به نظر می‌رسد ترامپ می‌خواهد «بدترین تصویر ممکن از ایران» را ارائه دهد. منتقدان این گزارش را به گزارش‌هایی تشبیه کرده‌اند که دولت بوش پیش از حمله به عراق در سال ۲۰۰۳، ارائه می‌کرد.روز سه شنبه «نسخه غیرمحرمانه برآورد سالیانه در مورد کنترل تسلیحات به کنگره» روی سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر و سپس حذف شد. پس از حذف این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت نسخه‌ای کامل‌تر پس از بازبینی، منتشر خواهد شد.

شعار سال: انتشار گزارش «پایبندی بین‌المللی به معاهده‌های کنترل تسلیحاتی» بین برخی از آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و مقامات وزارت خارجه این کشور اختلافاتی به وجود آورده است. آنطور که منتقدان می‌گویند، ارزیابی وزارت خارجه آمریکا از ایران، تحریف شده و بیشتر سیاسی‌کاری است.

روز سه شنبه «نسخه غیرمحرمانه برآورد سالیانه در مورد کنترل تسلیحات به کنگره» روی سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر و سپس حذف شد. پس از حذف این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت نسخه‌ای کامل‌تر پس از بازبینی، منتشر خواهد شد.

به گزارش رویترز، نسخه اولیه، که روز چهارشنبه دوباره منتشر شد، مورد انتقاد برخی از مقامات دولتی آمریکا قرار گرفته است. به اعتقاد آنان به نظر می‌رسد ترامپ می‌خواهد «بدترین تصویر ممکن از ایران» را ارائه دهد.

اما سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، مدعی شد این گزارش «دربرگیرنده برآورد‌هایی دقیق، برپایه اطلاعاتی مناسب و مرتبط» است. این مقام وزارت خارجه آمریکا در مورد «اختلافات داخلی» بر سر این ارزیابی‌ها، سکوت کرده است.

منتقدان، این گزارش را به گزارش‌هایی تشبیه کرده‌اند که دولت بوش پیش از حمله به عراق در سال ۲۰۰۳، ارائه می‌کرد.

به گفته یکی از مقام‌های پیشین دولت آمریکا، به‌نظر می‌رسد گزارش تازه به‌جای این‌که نشان دهنده نظر سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی و برآورد آن توسط کارشناسان وزارت خارجه باشد. بیشتر برای «پیشبرد سیاست‌های دولت ترامپ در قبال ایران» ارائه شده است.

از هفته گذشته و پس از تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط آمریکا، نگرانی‌ها از احتمال بروز درگیری نظامی میان ایران و آمریکا در منطقه افزایش یافته است. برخی از نمایندگان کنگره آمریکا و برخی محافل سیاسی غربی نسبت به این امر هشدار داده‌اند.

این نگرانی در جلسه استماع چهارشنبه هفته گذشته مجلس سنا موجب تنش لفظی پومپئو با یک سناتور شد. سناتور جمهوری خواه راند پل، از پومپئو درخواست کرد که تعهد دهد دولت ترامپ ذیل قانون «اختیارات جنگی» به ایران حمله نکند. پومپئو از ارائه پاسخ صریح طفره رفت و سناتور پل، که از پاسخ وزیر خارجه متقاعد نشده بود، گفت: «می‌توانم به شما صریحا بگویم؛ کنگره به شما قدرت یا اختیار جنگ با ایران نداده است.»

گام جدید ترامپ برای افزایش تنش با ایران

قانون «اختیارات جنگی»، به دولت آمریکا اجازه می‌دهد علیه القاعده و دیگر گروه‌های افراطی دخیل در حملات یازده سپتامبر از نیروی نظامی استفاده کند.

علاوه بر دمکرات‌ها و انزواگرایانِ کنگره آمریکا، اروپایی‌ها نیز در مورد درگیری نظامی آمریکا با ایران نگران هستند. روزنامه الشرق الاوسط مدعی شده است هدف اصلی گفتگوی روسای جمهور ایران و فرانسه، در هفته گذشته نگرانی از تشدید تنش‌ها در پی اقدام آمریکا علیه سپاه مرتبط است.

اما اروپایی‌ها وقوع یک جنگ تمام عیار با ایران، مانند آنچه در سال ۲۰۰۳ در عراق اتفاق افتاد، را بعید می‌دانند. نگرانی عمده آن‌ها از احتمال درگیری محدود میان ایران و آمریکا در خلیج فارس یا دیگر مناطق خاورمیانه است.

شنبه این هفته، ۲۴ فروردین، در پی حملات موشکی اسراییل به خاک سوریه، مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه(وابسته به معارضان سوری) مدعی شد در این حملات، ساختمان‌های یک آموزشگاه نظامی و همچنین دو ساختمان که توسط نیرو‌های ایرانی استفاده می‌شدند، هدف قرار گرفته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فرارو تاریخ انتشار 29 فروردین 98، کد خبر: 396717، www.fararu.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
0
0
ترامپ شبها خواب حمله به ایران رو میبینه این آدم چیزی از هیتلر کم نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین