پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۱۹۷
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
درون باک بنزین صفحه ای است که مانند یک پیش فیلتر عمل می کند تا کثافات و گرد و خاک را از ورود به پمپ بنزین باز دارد. اما این همه کار نیست. یک خودرو جهت ورود سالم و تمیز بنزین به درون موتور، نیازمند فیلتر بنزین استاندارد و با کیفیت می باشد.تعویض فیلتر سوخت به صورت دوره ای در کاهش مشکلات رانندگی مربوط به فیلتر و تعمیرات پیش گیرانه بسیار موثر است.
شعار سال :درون باک بنزین صفحه ای است که مانند یک پیش فیلتر عمل می کند تا کثافات و گرد و خاک را از ورود به پمپ بنزین باز دارد. اما این همه کار نیست. یک خودرو جهت ورود سالم و تمیز بنزین به درون موتور، نیازمند فیلتر بنزین استاندارد و با کیفیت می باشد.
اگر می خواهید فیلتر بنزین را آزمایش کنید، می توانید آن را برداشته و ببینید آیا هوا به راحتی از آن عبور می کند یا نه. اگر در آن فوت کردید و متوجه شدید که هوا به راحتی رد نمی شود، نیاز به تعویض دارد.
فیلتر بنزین اگر کاملا گرفته باشد، سبب می شود تا سوخت به کاربراتور یا انژکتور نرسد و موتور در حالت سرد، راحت روشن نشود. البته موتور ممکن است روشن شود، اما سپس از کار بیفتد و دیگر کار نکند. گرچه بعضی فیلترها مجهز به مجرای فنری شكل هستند، اما اگر فیلتر کثیف باشد این فرصت را فراهم می کند تا سوخت از آ ن عبور کند. با این که سوخت جریان می یابد، اما کثیفی را به کاربراتور و یا انژکتورها منتقل می كند که به دنبال آن مشکلات عدیده ای را می تواند ایجاد کند.
در مورد فیلتر بنزینی که تا حد کمی مسدود شده، خودرو با سرعت کم به راحتی حرکت می کند اما در سرعت های بالاتر یا زمانی که خودرو بار بیشتری دارد، کم می آورد.

  تعویض فیلتر كاربراتوری
تعویض فیلتر سوخت به صورت دوره ای در کاهش مشکلات رانندگی مربوط به فیلتر و تعمیرات پیش گیرانه بسیار موثر است. اگرچه بیش تر خودروسازان فاصله زمانی مشخصی را برای فیلتر سوخت عنوان نمی کنند، اما اگر در جاده های شنی یا خاکی مسافرت می کنید، این فاصله زمانی به مراتب کم تر می شود. در موتورهای کاربراتوری معمولا فیلتر بنزین در كنار کاربراتور یا در مسیر پمپ بنزین و کاربراتور جاسازی شده است. فیلتر را بیش از حد محکم نکنید. سیم های داخل کاربراتور نسبتا نرم هستند و ممكن است به راحتی پاره شوند. از تمیز بودن و نشتی ندادن فیلتر نیز اطمینان حاصل کنید.
هنگام تعویض فیلتر داخلی، در نظر داشته باشید که بیشتر فیلترهایی که از فروشگاه می خرید، از هر طرف به دو شیلنگ لاستیکی نو متصل هستند. از آن ها استفاده کنید و از مصرف دوباره شیلنگ های قدیمی پرهیز کنید. زیرا شیلنگ های لاستیکی به مرور زمان خراب شده و سبب نشتی می شوند. همچنین مطمئن شوید که بست های شیلنگ سر جای خود قرار گرفته و محکم هستند. بیش تر فیلترها، فلش یا پیکانی دارند که جهت حركت سوخت در آن را نشان می دهد. فیلتر را به صورتی نصب کنید که نوك پیکان به سمت موتور نشانه می رود.

  فیلترهای انژکتوری
فیلترهای سوخت موتورهای انژکتوری معمولا بزرگتر و عناصر داخلی آن نسبت به موتورهای کاربراتوری ظریفتر می باشند که در نتیجه قیمت آن ها نیز بیشتر است. این نوع فیلتر ممکن است در هر جایی بین باک و انژکتور نصب شده باشد. در بسیاری از خودروها نظیر وانت های بزرگ و مینی ون ها، این فیلتر در زیر خودرو در طول ریل شاسی جاسازی شده است. در بعضی از خودروها، این فیلتر بخشی از مونتاژ پمپ برقی داخل باک بنزین به شمار می رود.
معمولا موتورهایی با سوخت انژکتوری فشار رسوبی بسیار زیادی در لوله های انتقال سوخت دارند. بنابراین یا از دستورات خودروساز برای کاهش فشار پیروی کنید تا این که فیلتر را بردارید یا یک تکه کهنه ای را دور اتصالات شیلنگ بپیچید و به آرامی آن ها را شل کنید. اگر فیلتر بنزین داخل باک جاسازی شده باشد، احتمالا باید خارج شود.

  زمان تعویض فیلتر سوخت
تعویض فیلتر سوخت به صورت منظم اقدام مناسبی است. خودرویی که شش یا هفت سال سن دارد، ممکن است مقداری گرد و خاک و کثافات در باک داشته باشد. رطوبت و بخار، زنگار را تشکیل می دهند و هر زمان که بنزین می زنید امکان ورود گرد و خاک به باک وجود دارد. بنابراین بر اساس یک قاعده منظم، خطر گرفتگی فیلتر را کاهش دهید.
بیشتر خودروهای جدید، دوره مشخصی برای تعویض فیلتر سوخت ندارند. اما در مورد هر فیلتری اگر گرد و خاک و کثافات وارد ورودی سوخت شود، امکان مسدود شدن وجود دارد.
به نظر می رسد بنزین در جایگاه سوخت، فیلتر می شود. اما خیلی هم نمی شود به کیفیت تصفیه سوخت در جایگاه ها اعتماد کرد. تعویض فیلتر به صورت دوره ای همانند بیمه ای عمل می کند که خطرات را کاهش می دهد. بالاخره هر فیلتری به پایان عمر مفید خود می رسد و باید جایگزین شود.

شعار سال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری لوکومبیل،تاریخ انتشار:29فروردین 1398،کدخبر:---،www.locomobilfilter.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین