پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از بازگشت ۱۸۹۶ واحد تعطیل‌شده به چرخه تولید خبر داد.

شعار سال: محمدعلی عزیزمحمدی معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: طی بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص گردید برخی از واحدهای تولیدی به‌دلایل مشکلات بانکی، تأمین اجتماعی، مالیات، اختلاف بین شرکا و یا کمبود مواد اولیه دچار توقف تولید شدند که با برگزاری جلسات صنفی و تخصصی بسیاری از موانع مرتفع گردید و بالغ بر 1896 واحد تعطیل‌شده به چرخه تولید بازگشتند که در همین راستا 29000 شغل مستقیم در کشور ایجاد شد.

وی افزود: در حال حاضر 45 هزار واحد صنعتی در حوزه صنایع کوچک و متوسط در شهرک‌های صنعتی پروانه بهره‌برداری کسب کرده‌اند که 830 هزار اشتغال ایجاد کرده است.

وی با اشاره به نقش تأمین مواد اولیه در چرخه و تولید صنعت گفت: با توجه به نوسانات قیمت ارز و تأثیر آن بر صنعت به‌خصوص پتروشیمی، تأمین مواد اولیه برای برخی از صنایع کوچک مشکل گردید که با سازماندهی و اعمال مدیریت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همکاری صنایع پایین‌دستی همچون مس و فولاد برخی از موانع بر سر راه تولید برداشته شد.

وی افزود: علی‌رغم تمامی تلاش‌ها با افزایش تورم بخشی از بازارهای صادراتی را از دست داده‌ایم و در عرصه تولید برخی از مشکلات به‌قوت خود باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سال رونق تولید می‌توان گفت حمایت از تولیدکننده یک جهاد است و تولید امری مقدس است.

محمدعلی عزیزمحمدی با یادآوری ظرفیت بالای بازارهای صادراتی به‌خصوص بازارهای کشور همسایه گفت: بحث بازار 15 کشور همسایه مقوله بسیار مهمی برای ظرفیت تولید ما محسوب می‌شود. کشور عراق با توجه به واردات گسترده‌ای که دارد می‌تواند بازار خوبی برای محصولات ما محسوب شود در حالی که سهم ما از این بازار فقط 2 درصد است.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزاری جلسات هفتگی با حضور تولیدکنندگان و متخصصان و اتاق‌های بازرگانی و اصناف است که با برنامه‌ریزی و تدابیر لازم بتوان ظرفیت‌های صادراتی را گسترش داده و به اقتصاد مقاومتی دست یابیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 31 فرودین 98، کد مطلب: 1993264: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین