پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۶۵۶
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
در حالی که برندهای ژاپنی جاده ها و پارکینگ های آمریکا را پر کرده، اما علیرغم این واقعیت که ژاپن سومین بازار بزرگ خودرو در جهان است، خودروسازان آمریکایی از فروش خودرو به ژاپن دست کشیده اند.
شعارسال: شما شانس بسیار اندکی در دیدن یک ماشین آمریکایی در جاده های ژاپن را دارید.

در حالی که برندهای ژاپنی جاده ها و پارکینگ های آمریکا را پر کرده، اما علیرغم این واقعیت که ژاپن سومین بازار بزرگ خودرو در جهان است، خودروسازان آمریکایی از فروش خودرو به ژاپن دست کشیده اند.

دونالد ترامپ آن را نادرست و غیرمنصفانه خواند. شورای سیاستگذاری خودرو آمریکا سه تولیدکننده بزرگ آمریکایی؛ جنرال موتور، فورد و فیات کرایسلِر را معرفی کرد.

اما ناظران صنعت معتقدند که اختلاف خیره کننده ای در ویژگی های منحصر به فرد بازار خودروی ژاپن وجود دارد. شرکت های آمریکایی کارهایی مناسب به ذائقه ژاپنی ها نمی سازند، آمریکایی ها در حضور نمایندگی کشور سرمایه گذاری نکرده اند و بسیاری از مصرف کنندگان ژاپنی مدام بر این باورند که وسایط نقلیه آمریکایی غیر قابل اعتماد و ناکارآمد هستند.

تقریبا 40 درصد از ماشین هایی که در ژاپن فروخته شده، خودروهای سایز کوچک موسوم به "کِی" هستند. تقریبا تمام آنها توسط برندهای ژاپنی مانند شرکت های خودروسازی سوزوکی و دایهاتسو فروخته می شوند.

ژاپن کشور پر جمعیتی است و رانندگان راحتی و کارایی خودروهای کوچک را به خاطر مانوردهی آسان در خیابان های باریک یا جاگیری در فضاهای پارک دوست دارند.

معاون وزیر صنعت و اقتصاد ژاپن در مرکز تحقیقات خودرو گفت: "بازارها و مصرف کنندگان مختلفی در ژاپن وجود دارد. ماشین های آمریکایی برای مصرف کنندگان ژاپنی ساخته نشده اند."

خودروسازان ژاپنی در خدمت رسانی به کشور خود مهارت دارند، به طوری که 95 درصد از ماشین هایی که در جاده های ژاپن وجود دارد ژاپنی هستند. واردات که اغلب وسایل نقلیه لاکچری اروپایی یا ماشین های مسابقه ای هستند، تعادل را برقرار می سازد.

کریستوفر ریچتِر تحلیلگر مستقر در توکیو گفت که شرکت های مرسدس بنز، بی.ام.و، فولکس واگن و آئودی هر ساله ده ها هزار خودرو در ژاپن می فروشند. اما این آمار در مقایسه با بازار محلی و دیگر بازارهای عمده تعداد بسیار اندکی است.

ریچتِر افزود: "خودروسازان آمریکایی واقعا هیچ تلاشی نمی کنند. شرکت فورد در سال 2017 کاملا ژاپن را ترک کرد. جنرال موتور در سال 2018 تنها 700 خودرو فروخت.

وی ادامه داد که مشکل برندهای آمریکایی این است که رقابت با وسایل نقلیه ژاپنی بدون در نظر گرفتن تفاوت ها برای آنها سخت و دشوار است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از شبکه خبری تحلیلی تیتر1 ، تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: ۱۶۱۹۵۸ ، www.titre1.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین