پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
19 هزار و 260 هکتار از مراتع شهرستان‌های کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان و ایرانشهر در سیستان و بلوچستان تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

شعار سال: «غلام حیدر زورقی»، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواربار کشاورزی(فائو) مبنی بر هجوم دسته‌های ملخ از استان‌های دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از 13 اسفند سال گذشته در این استان آغاز شده است. هشت هزار و 690 هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب استان به ملخ بالغ و نه هزار و 570 هکتار به پوره (بچه ملخ) اختصاص داشت.
وی با تأکید بر لزوم اختصاص سریع اعتبارات به مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان گفت: دامنه مبارزه با این آفت هم اینک به شش شهرستان این استان رسیده این درحالی است که اعتبار ملی برای مبارزه با این آفت خطرناک تخصیص نیافته است.
زورقی با بیان اینکه ملخ‌های صحرایی هنوز به مزارع کشاورزی سیستان و بلوچستان نرسیده‌اند، تأکید کرد: ازآنجایی که براساس اعلام سازمان خواربار کشاورزی(فائو) مرحله بعدی حمله ملخ به این استان در راه است دیده بانی و مبارزه با ملخ صحرایی با جدیت همچنان ادامه دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 11 اردیبهشت 98، شماره: 7048


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین