پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
آنچه امروز سلامت بارداری البرز از آن رنج می برد این است که متاسفانه مادران البرز احساس راحتی و امنیت را با تیم درمان ندارند و بیماریهای زمینه ای خود را از ماما و تیم مراقب کتمان می کنند.
شعار سال: آنچه امروز سلامت بارداری البرز از آن رنج می برد این است که متاسفانه مادران البرز احساس راحتی و امنیت را با تیم درمان ندارند و بیماریهای زمینه ای خود را از ماما و تیم مراقب کتمان می کنند.

 15 اردیبهشت روز جهانی "ماما" است، مهربانانی که تا چشم باز می کنیم و قدم در این دنیا می گذاریم ما را در آغوش گرم خود گرفته و خستگی تلاش های بی منت خود را با لبخند و نوازشی پر مهر به چهره گریانمان تحویل داده و ما را به مادرمان می سپرند.

شهناز پورحیدری رئیس اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی البرز، ضمن تبریک روز جهانی ماما درباره وضعیت سلامتی بارداری استان البرز می گوید: امسال یکصدمین سال حرفه مامایی به شکل آکادمیک در ایران است اما قدمت این حرفه به تاریخ بشریت بازمی گردد، زمانی که هابیل و قابیل متولد شدند و کسی همراه و همدم مادر در آن لحظه بود.
البرز از مراجعه زوج های نابارور به استان های همجوار فارغ شد/ سلامت بارداری استان زیر تیغ کتمان بیماریهای زمینه ای توسط مادران
خوشبختانه وضعیت سلامت مادران باردار در استان به دلیل تدابیر خوبی که در البرز در نظر گرفته شده است از جمله افزایش امکانات، تجهیزات، تخت های ویژه، تاسیس بیمارستان ها و به کارگیری نیروهای تخصصی و فوق تخصصی به کیفیت مطلوب تری رسیده است.

البرز از مراجعه زوج های نابارور به استان های همجوار فارغ شد
از نظر باروری، پیش از این البرز با معضل مراکز درمان ناباروری دست و پنجه نرم می کرد زیرا استان صرفا دارای یک مرکز خصوصی بود اما طی دو الی سه سال اخیر 2 مرکز دیگر افتتاح شده است و در مجموع دو مرکز ناباروری خصوصی و یک مرکز دولتی واقع در بیمارستان کمالی با تعرفه دولتی فعالیت دارند.

افتتاح مراکز جدید کمک بسیار بزرگی به زوج های نابارور استان البرز کرد زیرا پیش از این هزینه های هنگفت درمانی را برای مراجعه به استان های همجوار متحمل می شدند و با توجه به زمان بر بودن درمان های ناباروری در حال حاضر آرامش خاطری برای زوج های نابارور فراهم شده است.

در استان البرز 19 بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی فعالیت دارند که از این تعداد 6 مرکز دولتی دارای سانتر زنان و زایمان با بهترین امکانات و در قطب های مختلف استان به شکل پراکنده هستند و پوشش دهی زنان را برای زایمان را بر عهده دارند.

5 مرکز خصوصی و 2 مرکز تامین اجتماعی نیز دارای سانتر زنان و زایمان هستند و خوشبختانه با پیشرفت های زیادی طی سال های اخیر برای ارائه خدمت به زنان در البرز مواجه بوده ایم، 4مرکز مشاوره ارائه خدمت به مادران و خانواده در استان فعالیت دارند که امور مرتبط با مشاوره های قبل و زمان بارداری، ازدواج و مسائل زناشویی را انجام می دهند.

فعالیت 457 دفتر کار مامایی در البرز
75 خانه بهداشت، 198 پایگاه بهداشتی و 78 مرکز جامع سلامت دست به دست یکدیگر داده اند تا پوشش های خوبی را برای ارتقا سطح سلامت زنان فراهم کنند، همچنین 457 دفتر کار مامایی با پراکندگی شهرستان های اشتهارد، ساوجبلاغ، فردیس، کرج و نظرآباد نیز خدمات مناسبی را به زنان استان ارائه می دهند.

همزمان با الزامی و عملیاتی شدن بسته تحول نظام سلامت در البرز تا کنون، 6 مرکز دولتی، 5 مرکز خصوصی و 2 مرکز تامین اجتماعی و در مجموع 13 مرکز از کلاس های آمادگی برای زایمان خانم های باردار برخوردار شده اند و ورزشها، تن آرایی و آموزش های لازم را در هر مرحله به مادران می آموزند تا آنهاانتخاب مناسبی برای ختم بارداری داشته باشد.
البرز از مراجعه زوج های نابارور به استان های همجوار فارغ شد/ سلامت بارداری استان زیر تیغ کتمان بیماریهای زمینه ای توسط مادران
ترجیح جامعه پزشکی البرز انتخاب زایمان طبیعی توسط مادران است زیرا سلامت مادر و نوزاد را تامین می کند، همچنین 12 مرکز کلاس های آموزشی بهداشتی را برای زایمان برگزار می کنند و مادران می توانند در این کلاس ها شرکت کرده و مزیت این مسئله رایگان بودن دوره ها در مراکز دولتی و بهداشتی است.

5 مرکز خصوصی با تعرفه دولتی و 2 مرکز تامین اجتماعی نیز رایگان پوشش دهی کلاس های بهداشتی مذکور را انجام خواهند داد، علی رغم تجهیزاتی که به آن اشاره شد متاسفانه دغدغه خاطر ما از جانب مادران و خانواده های آنها است.

سلامت بارداری البرز از کتمان بیماریهای زمینه ای توسط مادران رنج می برد
متاسفانه مادران احساس راحتی و امنیت را با تیم درمان ندارند، توقع داریم زمانی که مادران تحت مراقبت پزشک یا تیم درمانی قرار می گیرند صادقانه مسائل خود را با عامل مراقب، ماما و ... در میان بگذارند اما غالب مادران بیماریهای زمینه ای خود را کتمان می کنند.

گر چه بارداری یک پدیده فیزیولوژیک است اما تغییراتی را در سیستم گردش خون، گوارش و ... ایجاد می کند در نتیجه اگر بارداری سوار بر بیماری زمینه ای مادر شود شدت تغییرات را بیشتر کرده و برای مادر و جنین مخاطراتی را ایجاد خواهد کرد.

زنان پیش از اقدام به بارداری باید توسط یک پزشک ویزیت شوند تا در صورت وجود بیماری زمینه ای که مادر از آن غافل است این مهم شناسایی شود یا در صورت بارداری بیماری را با پزشک خود در میان بگذارد تا با دقت بیشتری سیر بارداری صورت پذیرد.

غالب زنانی که با همسر یا خانواده به پزشک مراجعه می کنند بیماری خود را با پزشک در میان نمی گذارند تا بستگان از بیماری آنها آگاه نشوند و یا بعضا به بیمارستانی مراجعه می کنند که خدمات لازم را متناسب به بیماری مادر ندارد و آن را پذیرش نمی کنند در نتیجه با کتمان مسائل مذکور زمان زایمان و بیهوشی، تیم درمان و خانواده خود را لای منگنه می گذارد.  

بعضا متاسفانه با کتمان مادران، جان مادر و جنینی که 9 ماه مراقبت شده است از دست می رود یا به خطر می افتد، بارداری به تنهایی بیماری نیست اما گاهی بیماری های زمینه ای هنگام بارداری شدت پیدا می کند در نتیجه از مادران خواهشمندیم این مسائل را از تیم درمان پنهان نکنند.

مادران در صورت بارداری به خود استراحت مطلق ندهند زیرا کم تحرکی در بارداری خطر آفرین است و صرفا در مواردی خاص پزشک به مادر تاکید می کند که تحرک خود را به حداقل برساند.
 
تغذیه مادران در زمان بارداری، نحوه شیردهی به کودکان و مزایای آن و ... مرحله به مرحله به زنان آموزش داده می شود و انها می توانند در این کلاس ها شرکت کنند.

از تیم درمان البرز تشکر می کنم زیرا بارها و بارها شاهد نجات جان مادران پر خطری در سطح استان بودیم که می توانستند فاجعه بیافرینند اما فرشته وار نجات بخش جان آنها شدند.  

فعالیت قریب به 400 ماما در بیمارستان های البرز
مادران می توانند از پوئن مثبت مامای همراه برای لحظات زایمان استفاده کنند تا خود را در این لحظات حساس، بدون هیچگونه دغدغه و نگرانی به دست ماما بسپارند اما ماما و مادر باید با هم در کلاس های آمادگی برای زایمان شرکت کنند تا اطمینان لازم بین انها حاصل شود.
البرز از مراجعه زوج های نابارور به استان های همجوار فارغ شد/ سلامت بارداری استان زیر تیغ کتمان بیماریهای زمینه ای توسط مادران
در کلیه بیمارستان های دولتی، خصوصی و مراکز تامین اجتماعی استان البرز قریب به 400 ماما مشغول ارائه خدمات به مادران و نوزادان هستند و البته نمی توان ماماهای بخش بهداشت را که وظیفه خطیری بر عهده دارند نادیده گرفت.

در سال های اخیر تخت های ان ای سی یو در استان البرز محدود بود و ناچار به اعزام مادران باردار به استان های همجوار بودیم اما در حال حاضر دغدغه پوشش دهی مادران و نوزادان را نداریم.

خوشبختانه در بیمارستان های استان البرز اتاق های ال دی ار یا اتاق های زایمان تک نفره بهره برداری شده است، مادران احساس امنیت بیشتری دارند و می توانند در لحظات سخت مراحل زایمان از حضور همراه بهره مند شود.

رسانه های ملی باید با ما همراه باشند تا آگاهی بیشتر را در مادران ایجاد کنیم زیرا کتمان حقایق و بیماری تنها به ضرر خانواده مادر خواهد بود.  
 
و اما ختم کلام اینکه ماما ترنم آهنگ زیبایی است که به زنان مهر مادری می ‌بخشد.  
 
روزتان مبارک...

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تیتر 1،تاریخ انتشار:14 اردیبهشت1398،کدخبر:162360،www.titre1.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین