پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۰۶۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
رئیس، هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، قائم مقام وزیر، معاونان و رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم که در محل این وزارتخانه برگزار شد، با بیان اینکه ساماندهی دانشگاه‌های در حال فعالیت از ماموریت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، بر لزوم حرکت تدریجی به سمت ساماندهی زیرنظام‌های غیردولتی تأکید کرد.
شعار سال :رئیس، هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی امروز (سه‌شنبه) در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، قائم مقام وزیر، معاونان و رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم که در محل این وزارتخانه برگزار شد، با بیان اینکه ساماندهی دانشگاه‌های در حال فعالیت از ماموریت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، بر لزوم حرکت تدریجی به سمت ساماندهی زیرنظام‌های غیردولتی تأکید کرد.
 دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هدف از برگزاری این نشست را کمک و هماهنگی در ساماندهی آموزش عالی کشور؛ با حفظ یکپارچگی برنامه‌های مرتبط در زیرنظام های آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک زیر نظام مهم، عنوان کرد.
وی تصریح کرد: زیرنظام‌های غیردولتی بخش جدایی‌ناپذیر آموزش عالی کشور هستند و در چنددهه گذشته توانسته‌اند سهم قابل توجهی از پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه و تربیت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز جامعه را برعهده داشته باشند.
به گفته دکتر غلامی، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه غیردولتی ایران، جایگاه مهمی در این زیر نظام دارد و به طور طبیعی هماهنگی سیاست‌های توسعه آن، بر دستاوردهای مستقیم و غیرمستقیم نظام آموزش عالی کشور اثرگذار است.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اسناد بالادستی به‌ویژه نقشه جامع علمی کشور و سند آمایش آموزش عالی، ساماندهی دانشگاه‌های در حال فعالیت، یکی از اهداف و ماموریت‌های وزارت علوم در دولت دوازدهم است؛ از آنجا که وزارت علوم در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی به دانشگاه‌های غیردولتی نظارت مستقیم دارد و در بخش ساماندهی فعلاً بیشتر بر روی دانشگاه‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، متمرکز است، این حرکت تدریجی باید به سوی زیرنظام غیردولتی شامل دانشگاه آزاد اسلامی نیز تسری پیدا کند.
وی افزود: با کمال خوشوقتی، دانشگاه آزاد اسلامی نیز همسو با این اهداف، طرحی را پیگیری می‌کند تا بر اساس آن واحدهای کوچک خود در شهرستان‌ها را تجمیع و یا بعضاً جمع آوری کند و مأموریت‌های جدیدی را برای این واحدها تعریف نماید. شبکه دانشگاهی نوینی که در این صورت شکل خواهد گرفت در راستای نیازهای به¬روز کشور موثرتر عمل می کند و از اتلاف منابع پیشگیری و باعث همگرایی بیشتر زیرنظام‌ها و دانشگاه‌ها با یکدیگر خواهد شد.

به گفته دکتر غلامی، شکل‌گیری چنین شبکه‌ای شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور را ارتقا می‌دهد و علاوه بر انجام بهتر خدمات علمی و آموزشی، زمینه ارتقای جایگاه دانشگاه‌های ایران را در سطح جهانی فراهم می‌کند. در این شبکه که دانشگاه آزاد اسلامی در موفقیت آن نقش جدی دارد تبادل تجربه‌های موفق درباره شیوه‌های نوین و کیفی آموزش، توسعه پژوهش و فناوری، توسعه روابط بین‌الملل، کمک به اشتغال‌پذیری دانشجویان و پیوندهای وثیق با جامعه در راستای حل مسائل و مشکلات آن مورد تاکید خواهد بود.
وزیر علوم یادآور شد: چشم‌انداز آینده روشن آموزش عالی کشور، موکول به این همگرایی در راستای یک حرکت علمی تأثیرگذار است که همه زیرنظام های آموزش عالی کشور و دانشگاه های زیرمجموعه آن، در تحقق هدف‌های آن سهیم هستند.
همچنین در این جلسه در مورد رعایت استانداردها، ارتقای کیفی دوره ها و پیشگیری از تخلفات علمی گفت‌وگو و تبادل نظر شد و مقرر گردید دانشگاه آزاد اسلامی نیز اقدامات لازم در این زمینه را به عمل آورد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی دولت، تاریخ انتشار:17اردیبهشت1398، کدخبر:322034،www.dolat.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین