پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
هواداران غلام محمد زارعی در «استوری» اینستا عکس نوشته‌ای را با عنوان «نقطه زنی به سبک زارعی» با این موضوع که پزشک اصلاح طلب «لودابی» ریاست دانشگاه علوم پزشکی را به دست گرفت.

شعار سال: زارعی با نگاهی به انتخابات اسفند 98 و قدرت نمایی بیشتر در «لوداب»، برای نشاندن «یزدان پناه» بر کرسی ریاست دانشگاه وقت نهاد و به نظر می‌آید که «تاجگردون» همچنان دوست دارد که «بویراحمدی‌ها» از زارعی حمایت کنند و به همین خاطر «زارعی» را در انتصاب «یزدان پناه» به حال خودش گذاشت که هر کاری دلش می‌خواهد، انجام داد و گلایه‌های زیادی را هم به جان خرید.

تعقیب و گریز مدیریتی «یزدان‌پناه» و «ایلامی» در علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به ایستگاه آخر رسید، در دوران مدیریت «رضا چمن»، اورنگ ایلامی با حکم «چمن» رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی جای خود را به «پرویز یزدان پناه» داد و چند سال بعد «اورنگ ایلامی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد شد و «معاونت درمان» را از یزدان پناه گرفت و آن را به «غلام عباس سبز» داد. و در آخرین نبرد مدیریتی «پرویز یزدان پناه» با پیگیری و دیپلماسی منحصراً به فرد خود توانست با حکم «دکتر سعید نمکی» وزیر بهداشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جایگزین «ایلامی» شود.
در این تعقیب و گریز مدیریتی چند نکته پنهان است؛ اولاً به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد دستخوش سیاسیون و بعضی نمایندگان مجلس شده است، در دوران مدیریت «رضا چمن» تا حدودی جلوی دخالت‌های بی مورد بعضی نمایندگان و سیاسیون در کارهای دانشگاه گرفته شد و دقیقاً چمن از همین جا ترکش خورد و خودش اینطوری روایت می‌کرد که «مدیریت اصولی ترکش دارد و باید در مقابل آن‌ها ایستادگی کرد.» سید موسی خادمی استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تودیع چمن نیز به این موضوع اشاره کرد و گفت: «برخی‌ها تاب و تحمل مدیریت اصولی و همراه با رعایت قانون «رضا چمن» را نداشتند و به مذاقشان خوش نیامد.» بعدها رسانه‌ها و افکار عمومی غلامرضا تاجگردون را در رفتن «چمن» متهم کردند و او در مصاحبه خبری به این مسئله واکنش نشان داد و گفت: «عزل و نصب طبیعی است و هر آمدنی رفتنی دارد. چمن دوست قدیمی من بوده و قابل احترام است. در مدیریت‌ها این چیزها طبیعی است ولی درکل از عملکرد دکتر چمن راضی بودم و وقتی وزارتخانه تصمیمش را گرفت و با نمایندگان مشورت شد من هم موافقت کردم.»
اما بعد از «چمن» سکان مدیریت به «اورنگ ایلامی» رسید، او بر عکس «چمن» با بعضی نمایندگان مجلس ساخت و بکارگیری فله‌ای، جزیره‌ای و غیرقانونی نیروها در بیمارستان شهید جلیل یاسوج دستپخت مدیریت ایلامی است. قطعاً او می‌توانست خیلی قاطع با رئیس بیمارستان شهید جلیل برخورد کند، اما تعلل در برخورد قانونی با «رئیس بیمارستان شهید جلیل» این شائبه را به وجود می‌آورد که در پشت پرده ایلامی با به بکارگیری نیروها در بیمارستان شهید جلیل مخالفتی ندارد.

«خوش خدمتی» که برای ایلامی نسخه زهر شد
«دکتر ایلامی بدون در نظر گرفتن حق الناس فقط محض خوش خدمتی به به برخی نمایندگان و بکار گرفتن نیروهای مورد دلخواهشان با آزمونهای سوری و در برابر هجمه‌ای از انتقادات مقاومت کرد و کوتاه نیامد و راه خوش خدمتی را برای نمایندگان در پیش گرفت و امروز خبر عزل ناگهانی‌اش همه را شوکه کرد، حال سوالاتی داریم از دکتر ایلامی خوش خدمتی بهتر است و یا دفاع از ارزش انسانها وکرامت دانشگاه؟
آیا با این شوک خبری وجدان خواب رفته دکتر ایلامی بیدارشده و یا حق سکوت گرفته است و در جای دیگر نمایندگان در صدد جبران هستند؟
این را باید بدانید که هیچ عذرخواهی حق پایمال شده ان همه جوان که به آزمونهای صرفاً تشریفاتی دعوت شدن پذیرفته نخواهد شد و آن امید، هزینه و مسیر راهی که پر از تصادفات احتمالی بود بر نخواهد گرداند، پس بیایید درس بگیرید و جدانتان برای پست و خوش خدمتی به هیچ شخصی نفروشید، و دنیا زود گذراست و قضاوت گر»
دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خارج از بحث درمان و سلامت مردم، مورد توجه سیاسیون هم قرار گرفته است. مهدی روشنفکر و غلام محمد زارعی دو نفری بودند که برای «یزدان پناه» پیام تبریک فرستادند. بررسی این دو پیام وقت زیادی را می‌طلبد، و در فرصت این مطلب نمی‌گنجد. هواداران غلام محمد زارعی در «استوری» اینستا عکس نوشته‌ای را با عنوان «نقطه زنی به سبک زارعی» با این موضوع که پزشک اصلاح طلب «لودابی» ریاست دانشگاه علوم پزشکی را به دست گرفت. زارعی با نگاهی به انتخابات اسفند 98 و قدرت نمایی بیشتر در «لوداب»، برای نشاندن «یزدان پناه» بر کرسی ریاست دانشگاه وقت نهاد و به نظر می‌آید که «تاجگردون» همچنان دوست دارد که «بویراحمدی‌ها» از زارعی حمایت کنند و به همین خاطر «زارعی» را در انتصاب «یزدان پناه» به حال خودش گذاشت که هر کاری دلش می‌خواهد، انجام داد و گلایه‌های زیادی را هم به جان خرید.
«روشنفکر» متعلق به لوداب است و پیام تبریک او برای «یزدان پناه» سیاسی و فنی بود. شاید او خواست این حرف را بزند که که آینده از آن بویراحمدی‌های «پایین» است و به درستی هم این پیام را به جامعه هدفش انتقال داد. در این رابطه بعداً بیشتر صحبت خواهیم کرد.
اما هر چه که هست؛ کار برای «پرویز یزدان‌پناه» در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد سخت است. او بین «مهدی روشنفکر» و هم تبارانش و «غلام محمد زارعی» تیرتاجی گیر افتاده است. زارعی پایگاهش را در دانشگاه یاسوج از دست داده و احمد عریان در روی زارعی گفت: «دانشگاه یاسوج دیگر صندوق رأی و محلی برای مانورهای سیاسی نیست.». نیروهای زیادی به شکل جزیره‌ای و غیرقانونی و با اشاره «غلام محمد زارعی» در بیمارستان‌های یاسوج به ویژه بیمارستان شهید جلیل به کار گرفته شده‌اند. علوم پزشکی استان در سال‌های اخیر با منازعات و کشمکش‌های سیاسی بیگانه نبود و درمان و سلامت مردم قربانی همین کشمکش‌ها شده بود.
یزدان پناه یا باید راهی را برود که «ایلامی» رفت و دچار سرنوشت تلخی شود و یا هم مدیریت اصولی و قانونی را پیش بگیرد و کار دانشگاهی، پژوهشی، تحقیقاتی و علمی بکند و اجازه دخالت سیاسیون را ندهد و باید تکلیفش را با اقدامات غیرقانونی سال‌های گذشته روشن کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت کبنانیوز، تاریخ 20 اردیبهشت 98، کد مطلب: 409523: www.kebnanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین