پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۵۴۴
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۴
موزه نقشه تهران و موزه دفاع مقدس در مراسم روز جهانی موزه به عنوان برترین موزه‌های کشور در سال 1397 انتخاب و تجلیل شدند.

شعارسال: در آئین نکوداشت روز جهانی موزه که در روز شنبه 28 اردیبهشت ماه و به همت کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) در فرهنگستان هنر برگزار شد، موزه نقشه تهران به عنوان موزه برتر کشور در شاخص «نگهداری و حفاظت» در سال 1397 انتخاب شد.

موزه نقشه تهران از میان موزه‌های دولتی کوچک کل کشور، عنوان موزه برتر را در شاخص نگهداری و حفاظت از اسناد و نقشه‌های قدیمی از آن خود کرد.

در این مراسم که جمع بسیاری از موزه‌داران و مسئولان سازمان میراث فرهنگی حضور داشتند، موزه‌ها با تقسیم‌بندی انجام شده بر اساس خصوصی یا دولتی (کوچک، متوسط و بزرگ) در شاخص‌های مختلف مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.

شایان ذکر است برگزیدگان دوازدهمین دوره انتخابات موزه برتر با حضور علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سیداحمد محیط طباطبایی، رئیس ایکوم (کمیته ملی موزه‌های ایران)، محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه‌های کشور، مدیران و کارشناسان موزه‌ها و همچنین اعضای هیئت اجرایی ایکوم، تقدیر شدند.

موزه دفاع مقدس هم برترین موزه کشور شد

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دوازدهمین دوره انتخاب موزه های برتر کشور که توسط کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) برگزار شد، حائز رتبه برتر شد.

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این مراسم در دو شاخص توسعه مدیریت و روز جهانی موزه در سطح موزه های دولتی بزرگ به عنوان موزه برتر کشور معرفی شد.

موزه برتر، آیینی است که طی آن همه ساله موزه های کشور در 13 شاخص مورد ارزیابی قرار می گیرند و از برترین آنها توسط کمیته ملی موزه های ایران تقدیر صورت می‌گیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 29اردیبهشت1398 ، کدخبر: 13980229000543: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین