پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۱۰۰۲۲
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
«اولین فروشگاه زنجیره‌ای دارای پروانه استاندارد جهت عرضه مواد غذایی در ایران»؛ این شعار پرطمطراق فروشگاهی است که اخیرا با روایت فاجعه‌ای بزرگ به صدر اخبار رسیده است؛ فاجعه‌ای که از چند سال پیش هشدار‌هایی جدی در خصوص وقوع آن داده شده بود.

شعارسال: اولین فروشگاه زنجیره‌ای دارای پروانه استاندارد جهت عرضه مواد غذایی در ایران»؛ این شعار پرطمطراق فروشگاهی است که اخیرا با روایت فاجعه‌ای بزرگ به صدر اخبار رسیده است؛ فاجعه‌ای که از چند سال پیش هشدار‌هایی جدی در خصوص وقوع آن داده شده بود.

 از خمیرمرغ‌های ناسالم و پراشکال تا افزودن روغن پالم به محصولات لبنی و پر کردن بطری‌های آب با انواع آلودگی‌ها در شرکتی بزرگ که مدعی تولید برترین «آب معدنی» بود، چند سالی است که سلامت ایرانیان به شدت تحت تأثیر تخلفاتی است که ظاهرا با رسانه‌ای شدن نیز پایان نمی‌پذیرند.

تخلفاتی که گاه به شدت مورد توجه افکار عمومی نیز قرار گرفته و سر و صدای زیادی به پا کرده، اما دستاورد چندان مثبتی به دنبال نداشته تا جایی که یک روز خبر می‌رسد ذرت دامی در تهیه محصولاتی چون پفک استفاده شده و به خورد مردم رفته و روز دیگر خبر می‌رسد که محصولات مصنوعی با نام برنج بسته بندی شده و مدتهاست در سفره بسیاری از ایرانیان جا خوش کرده است.

تخلفی که تنها در مورد اخیر، به توزیع ۱۱۵ تن برنج تقلبی در فروشگاه‌های شهروند منجر شده است. ۱۱۵ هزار کیلو برنجی که احتمالا در میلیون‌ها وعده غذایی به خورد شمار زیادی از هموطنانمان رفته و خدا می‌داند تبعات آن چه خواهد بود و چه آینده‌ای برای ایشان رقم خواهد زد؛ آینده‌ای تاریک برای مردان، زنان، کودکان، مبتلایان به بیماری‌های مختلف و... .

اتفاقی که از خیلی پیشتر می‌شد وقوعش را پیش بینی کرد. از زمانی که بحث تولید و واردات برنج‌های مصنوعی و تقلبی در شبکه‌های اجتماعی داغ شده یا حتی عقب تر، زمانی که خبر رسید برنج‌های حاوی سموم آسیب زا وارد کشور شده و بعد از کش و قوس‌های فراوان و تأیید و تکذیب‌های مکرر، صحت ماجرا به تأیید مسئولان وزارت بهداشت کشورمان رسید و البته به محاق رفت.

روایاتی که حتی به طرح شکایت قضایی نیز رسید، به این امید که از ادامه این روند ناسالم واردات و توزیع این دست برنج‌ها و حتی محصولات مشابه جلوگیری شود و حالا گذر زمان ثابت کرده که جز امیدی واهی نبوده است. امید واهی تعدادی از وکلای دادگستری که در مهرماه سال ۹۳ از معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل نداشتن نظارت بر تولید خمیرمرغ و خمیر برنج به دستگاه قضا شکایت کردند.

شکایتی که حالا اتفاقات رقم خورده در «اولین فروشگاه زنجیره‌ای دارای پروانه استاندارد جهت عرضه مواد غذایی در ایران» یا همان فروشگاه شهروند نشان می‌دهد چقدر توجه به آن ضرورت داشته است، چون وقتی چنین محصولاتی بتواند از واحد کنترل کیفی چنین فروشگاهی که زیرنظر بازرسی‌های وزارت بهداشت فعالیت می‌کند، بگذرد و به سفره مردم راه بیابد، پر واضح است که در ابعادی وسیع‌تر در دیگر فروشگاه‌های خرد طی شده و می‌شود و آینده ایرانیان را تیره و تار خواهد کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی تابناک، تاریخ : 4خرداد 1398 ، کدخبر: 901554،www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین