پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۱۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن به دنبال همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از دیوید کامرون و آنگلا مرکل نخست وزیر انگلیس و صدر اعظم آلمان خواست تلاش های خود را برای بازگرداندن اعتماد عمومی به اقتصاد جهانی بیشتر کنند.

شعار سال: وی تاکید کرد که برگزیت باعث شده است تا شوک اقتصادی شدیدی به دنیا وارد شود و لازم است رهبران اروپایی برای تغییر این شرایط تلاش کنند.
شینزو آبه که تماس های تلفنی جداگانه ای با کامرون و مرکل داشته است، گفت که اقتصاد جهانی تحت تاثیرات منفی برگزیت قرار گرفته و در این میان آلمان و انگلیس وظایف سنگینی برای از بین بردن این آثار بر عهده دارند.
تارنمای «ژاپن تودی» می نویسد که برگزیت در واقع یکی از بدترین وضعیت ها را برای اروپا پس از جنگ جهانی دوم پدید آورده است.
همزمان ژاپن می گوید که این پدیده باعث تغییر ارزش پوند در برابر ارزهای دیگر شده و «ین» ژاپن را از لحاظ ارزشی قوی تر کرده است و این هم به برنامه اقتصادی «آبه» موسوم به «آبه نومیکس» تاثیر منفی داشته و هم صادرات این کشور را کاهش خواهد داد.
در واقع بسیاری بر این باورند که برگزیت باعث شده است تا نظم سیاسی و اقتصادی در اتحادیه اروپا دچار نابسامانی شده و دستخوش تغییر و تحولات شود.
«آبه» با دو نفر از قوی ترین رهبران اروپا صحبت کرده و از آنها خواسته است تا پیام روشنی به دنیا بدهند، مبنی بر اینکه بازارهای مالی و بانکی با ثبات خواهند شد و آثار منفی برگزیت برطرف می شود.
هر سه رهبر موافقت کردند با طرف های دیگر در گروه هفت کشور صنعتی همکاری نزدیکی داشته باشند تا نگرانی های بازار برطرف شده و بار دیگر اقتصاد جهانی به ریل با ثبات و سالم بازگردد.
کامرون که نتوانست انگلیسی ها را قانع کند به برگزیت رای مثبت ندهند، می گوید تا پاییز از سمت خود کناره گیری می کند.
ژاپن به همراه تعدادی دیگر از کشورهای شرق آسیا، شرکای اقتصادی اتحادیه اروپا محسوب می‌شوند و به دنبال همه‌پرسی اخیر بازارهای مالی، اقتصاد آنها نیز دچار نوساناتی شده است.
مردم انگلیس در همه پرسی روز پنجشنبه 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) با 51.9 درصد رای موافق در برابر 48.1 درصد رای مخالف به خروج از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 11 تیر 95 ، کد مطلب: 82132299: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین